Αλλαγές στο τοπ 10 των τακτικών γραμμών: Τα φιλόδοξα βήματα των CMA...

Αλλαγές στο τοπ 10 των τακτικών γραμμών: Τα φιλόδοξα βήματα των CMA CGM και Evergreen

130
Αλλαγές στο τοπ 10 των τακτικών γραμμών: Τα φιλόδοξα βήματα των CMA CGM και Evergreen

Ο εκθρονισμός της Maersk από την MSC ως κορυφαίας εταιρείας στις τακτικές γραμμές ήταν μία από τις εξελίξεις που τάραξε ιδιαίτερα τα νερά της αγοράς containerships. Με την πρωτοκαθεδρία της MSC να διαφαίνεται μη αναστρέψιμη στο μεσοπρόθεσμο μέλλον, το ενδιαφέρον της αγοράς στρέφεται στις ανακατατάξεις που αναμένεται να λάβουν χώρα στις υπόλοιπες θέσεις της κατάταξης των κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως.

Ειδικότερα, η MSC διαχειρίζεται έναν στόλο 792 πλοίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας που αγγίζει τα 2,68 εκατ. TEUs, βάσει δεδομένων της Alphaliner. Πέραν αυτού, το orderbook της MSC αριθμεί 123 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,47 εκατ. TEUs, δηλαδή 26,6% του υπάρχοντος στόλου της.

Παρότι η Maersk επί του παρόντος βρίσκεται στη δεύτερη θέση, η CMA CGM είναι σε ρότα να την ξεπεράσει τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Το orderbook της CMA CGM αριθμεί 112 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,22 εκατ. TEUs (34,4% του υπάρχοντος στόλου της).

Από την άλλη, η Maersk έχει ένα «ταπεινό» orderbook 36 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας σχεδόν 0,5 εκατ. TEUs. Συνεπώς, μετά την παράδοση των πλοίων που βρίσκονται στο orderbook των δύο εταιρειών, η CMA CGM θα αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση παγκοσμίως, ενώ η Maersk θα πέσει στην τρίτη θέση.

Η προαναφερθείσα αλλαγή δεν αποτελεί τη μοναδική στη δεκάδα. H Cosco Group αναμένεται να παραμείνει στην τέταρτη θέση, όμως η Hapag-Lloyd είναι σε ρότα απώλειας της πέμπτης θέσης της κατάταξης. Πιο συγκεκριμένα, η Ocean Network Express και η Evergreen Line διαθέτουν orderbook το οποίο θα οδηγήσει στο να ξεπεράσουν τη Hapag-Lloyd. Εφόσον δεν αλλάξει κάτι δραστικά τα επόμενα έτη, μετά την παράδοση των υπό ναυπήγηση πλοίων, η Εvergreen θα βρεθεί στην πέμπτη θέση παγκοσμίως, η ONE θα παραμείνει στην έκτη και η Hapag-Lloyd θα πέσει στην έβδομη.

Παράλληλα, τελευταία αναδιάταξη της δεκάδας αναμένεται να λάβει χώρα στις θέσεις εννέα και δέκα της κατάταξης, με τη ZIM να ξεπερνά τη Yang Ming.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.