Σημαντική η άνοδος της προσφοράς στα containerships

Σημαντική η άνοδος της προσφοράς στα containerships

81
Σημαντική η άνοδος της προσφοράς στα containerships
iStock / Iam Anupong

Σημαντική είναι η ετήσια άνοδος της προσφοράς containerships σε κύρια routes της αγοράς, παρότι η ζήτηση δεν έχει σημειώσει κάποια ουσιαστική άνοδο. Με το πέρας του έτους να πλησιάζει, πρόσφατη έκθεση της Sea-Intelligence εστιάζει στην εν λόγω άνοδο, υπογραμμίζοντας ότι δεν έχουν ανακοινωθεί νέα blank sailings, ενώ η αύξηση της προσφοράς στο υπόλοιπο του έτους διαφαίνεται σημαντική.

Ειδικότερα, τα τέσσερα routes που λαμβάνει υπόψη η Sea-Intelligence είναι σαφώς όλα fronthaul και εκκινούν από την Ασία με κατεύθυνση τη Δυτική Ακτή της Βόρειας Αμερικής (Ασία-Δ. Ακτή Β. Αμερικής), την Ανατολική Ακτή της Βόρειας Αμερικής (Ασία-Δυτική Ακτή Ανατολικής Αμερικής), τη Βόρεια Ευρώπη (Ασία-Β. Ευρώπη) και τη Μεσόγειο (Ασία-Μεσόγειος).

Η μεγαλύτερη αύξηση της προσφοράς έχει λάβει χώρα στο route Ασία-Μεσόγειος. Μάλιστα, είναι της τάξεως του 36% σε σύγκριση με το 2019 (το προπανδημικό έτος) και 38% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της προπανδημικής τριετίας 2016-2019. Τα δεδομένα αυτά αφορούν την περίοδο από τα μέσα Οκτωβρίου έως τα τέλη του έτους και βασίζονται στις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες της Sea-Intelligence στα μέσα Νοέμβριου.

Επιπλέον, μεγάλη είναι και η αύξηση της προσφοράς στα routes με προορισμό τη Βόρεια Αμερική. Η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφεται στη σύγκριση μεταξύ των ετών 2019 και 2023 και είναι ίση με 25% για τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και 32% για την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Ακόμα, άνοδος της προσφοράς κατά 11% καταγράφεται και στο route με προορισμό τη Βόρεια Ευρώπη μεταξύ των δύο ετών.

Επίσης, σημειώνεται ότι οι ποσοστιαίες αυξήσεις είναι μικρότερες στα συγκεκριμένα τρία routes, εφόσον αντί του 2019 ληφθεί υπόψη ο μέσος όρος της τριετίας 2016-2019, γεγονός που καταδεικνύει τη χαμηλότερη προσφορά εκείνο το έτος.

Παράλληλα, η Sea-Intelligence θεωρεί πως μέχρι το πέρας του έτους οι ναυτιλιακές εταιρείες δύνανται να ανακοινώσουν blank sailing για να μειώσουν την προσφορά. Ωστόσο, μια τέτοια κίνηση ενδέχεται να προκαλέσει την αντίδραση των μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό, οι ναυτιλιακές εταιρείες ενδέχεται να επιλέξουν να συνεχίσουν κανονικά τα δρομολόγιά τους δίχως blank sailings και να αντιμετωπίσουν χαμηλότερους ναύλους.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.