EU ETS: Τα εκτιμώμενα έσοδα ανά τύπο πλοίου

EU ETS: Τα εκτιμώμενα έσοδα ανά τύπο πλοίου

764
EU ETS: Τα εκτιμώμενα έσοδα ανά τύπο πλοίου

Προ των πυλών βρίσκεται το ETS για τη ναυτιλία, μια απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει προκαλέσει ανησυχία περί δημιουργίας στρεβλώσεων στον κλάδο, καθώς συνιστά ένα περιφερειακό μέτρο.

Μάλιστα, όπως είχαν αναφέρει και σε κοινή επιστολή τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή επτά κράτη με ισχυρή ναυτιλιακή βιομηχανία ‒μεταξύ άλλων η Ελλάδα, η Ισπανία και η Ιταλία‒, η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών μπορεί να ωθήσει στον επανασχεδιασμό routes, προκειμένου πλοία να μην προσεγγίζουν ευρωπαϊκούς λιμένες.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕ προσβλέπει στο να λαμβάνονται υπόψη και μη ευρωπαϊκοί λιμένες που είναι κοντά στην Ευρώπη, όπως το Port Said της Αιγύπτου και το Tanger Med του Μαρόκου.

Ωστόσο, τα μέτρα αυτά δεν επαρκούν για να κατευνάσουν τον προβληματισμό που εγείρει η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο ETS. Άλλωστε, το κόστος προμηνύεται μεγάλο, με ορισμένους τύπους πλοίων να επηρεάζονται περισσότερο από άλλους.

Τα έσοδα ανά τύπο πλοίου

Σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List που επικαλούνται οι Financial Times, τα έσοδα από τη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο ETS δύνανται να ανέλθουν σε περίπου €11 δισ. το 2026. Οι συγκεκριμένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για έσοδα περίπου €3,3 δισ. από τα δεξαμενόπλοια και τα gas carriers, €3,2 δισ. από τα containerships, €2,2 δισ. από την επιβατηγό, €1,6 δισ. από τα bulk carriers, €469 εκατ. από τα πλοία γενικού φορτίου, €367 εκατ. από τα vehicle carriers και €322 εκατ. από τα πλοία άλλου τύπου.

Ωστόσο, όσον αφορά τα πλοία που επηρεάζονται περισσότερο από το ETS, τα περισσότερα είναι επιβατηγά. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα δέκα πλοία που θα επηρεαστούν περισσότερο είναι όλα passenger ή RoPax πλοία, σύμφωνα με τα δεδομένα της Lloyd’s List που επικαλούνται οι Financial Times.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.