«Φρένο» στις διαλύσεις και στο βάθος τα δεξαμενόπλοια

«Φρένο» στις διαλύσεις και στο βάθος τα δεξαμενόπλοια

232
«Φρένο» στις διαλύσεις και στο βάθος τα δεξαμενόπλοια

Πτωτική πορεία καταγράφει ο αριθμός των διαλύσεων στους τέσσερις βασικούς τύπους πλοίων (bulk carriers, δεξαμενόπλοια, containerships και gas carriers), όντας ο χαμηλότερος που έχει σημειωθεί την τελευταία πενταετία.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, μέχρι τις 18 Αυγούστου ο αριθμός των πλοίων που διαλύθηκαν ανερχόταν σε 129, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 14% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Ο αριθμός των bulk carriers και των containerships που διαλύθηκαν φέτος σημείωσε σημαντική αύξηση, λόγω των χαμηλών ναύλων. Ειδικότερα, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν διαλυθεί συνολικά 55 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με μέση ηλικία τα 30 έτη, σχεδόν ο διπλάσιος αριθμός από το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στο ίδιο μήκος κύματος εκπέμπει και η αγορά των containerships, σύμφωνα με την Xclusiv, καθώς μέχρι στιγμής φέτος έχουν διαλυθεί συνολικά 41 πλοία με μέση ηλικία τα 29 έτη, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 είχαν διαλυθεί μόλις δύο containerships.

Αντίθετα, βάσει της Xclusiv, ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που διαλύθηκαν είναι ο μικρότερος που έχει παρατηρηθεί από το 2018. Οι υψηλοί ναύλοι, οι δυτικές κυρώσεις και το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών διατήρησαν χαμηλά τα επίπεδα διάλυσης των δεξαμενόπλοιων. Από την αρχή του έτους, έχουν διαλυθεί συνολικά 21 δεξαμενόπλοια με μέση ηλικία τα 32 έτη, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022 είχαν διαλυθεί 113 δεξαμενόπλοια.

Τέλος, οι διαλύσεις των gas carriers βρίσκονται σε παρεμφερή επίπεδα με το 2022, αφού μέχρι τώρα έχουν διαλυθεί συνολικά 12 gas carriers με μέση ηλικία τα 34 έτη, ενώ κατά την ίδια περίοδο του 2022 είχαν διαλυθεί 9 gas carriers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.