«Τα άστρα ευθυγραμμίζονται» για τα δεξαμενόπλοια

«Τα άστρα ευθυγραμμίζονται» για τα δεξαμενόπλοια

134
«Τα άστρα ευθυγραμμίζονται» για τα δεξαμενόπλοια

Η ευφορία που επικρατεί στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων ενισχύεται, καθώς τα νέα για τη ζήτηση πετρελαίου και τις νέες υποδομές είναι αρκετά ενθαρρυντικά, όπως αναφέρει στην εβδομαδιαία έκθεσή της η Xclusiv.

Η Κίνα είναι ο ρυθμιστής των εξελίξεων, καθώς το Πεκίνο ενέκρινε ένα τρίτο πακέτο ποσοστώσεων εισαγωγής πετρελαίου στα διυλιστήρια.

Οι μέχρι στιγμής συνολικές ποσοστώσεις εισαγωγής για το 2023 ανέρχονται σε 194 εκατ. τόνους, σημειώνοντας περίπου 25% αύξηση συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2022. Ακόμη, τα στοιχεία των κινεζικών αρχών δείχνουν ότι τα επίπεδα παραγωγικότητας της διύλισης κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 15% τον Μάιο.

Παράλληλα, η Κρατική Πετρελαϊκή Εταιρεία του Κουβέιτ προέβλεψε ότι η ζήτηση πετρελαίου θα συνεχίσει να αυξάνεται για το υπόλοιπο του 2023, ιδίως από την Κίνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο της αυξημένης ζήτησης πετρελαίου, οι ναύλοι των VLCCs συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, σύμφωνα με την Xclusiv.

Θετικές είναι οι εξελίξεις και στην αφρικανική ήπειρο, καθώς η κυβέρνηση της Νιγηρίας ενέκρινε δύο νέους τερματικούς σταθμούς εξαγωγής αργού. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η υποδομή αυτή θα μπορούσε να διαχειριστεί περισσότερα από 400.000 βαρέλια αργού την ημέρα, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω την παραγωγή πετρελαίου της χώρας.

Στη Μέση Ανατολή, η έντονη δραστηριότητα στο εμπόριο πετρελαίου έχει επηρεάσει την τιμή του αργού στην περιοχή συγκριτικά με τις παγκόσμιες τιμές, γεγονός που πιθανώς να επηρεάσει τα long-haul trades από τις ΗΠΑ προς την Ασία.

Στις ΗΠΑ, η κυβέρνηση Μπάιντεν ελπίζει να επαναγοράσει τουλάχιστον 12 εκατ. βαρέλια πετρελαίου για τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα φέτος, συμπεριλαμβανομένων των 6 εκατ. που έχουν ήδη ανακοινωθεί.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.