Τους τελευταίους μήνες, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία προβαίνουν σε επενδύσεις καθετοποίησης, προσπαθώντας να αποκομίσουν οφέλη μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα από τις συνέργειες με κατασκευάστριες εταιρείες μηχανών.
Ειδικότερα, τόσο η HD Hyundai, μητρική εταιρεία της KSOE και κατ’ επέκταση των HHI, Hyundai Samho Heavy Industries και Hyundai Mipo Dockyard, όσο και η Hanwha, η οποία αναμένεται να αποκτήσει την DSME εντός του έτους, έχουν αποκτήσει σημαντικά μετοχικά μερίδια σε εταιρείες κατασκευής μηχανών. Συνεπώς, δύο από τις τρεις εταιρείες-πυλώνες της νοτιοκορεατικής ναυπηγικής βιομηχανίας έχουν προβεί σε καθετοποίηση. Τι συμβαίνει όμως με την περίπτωση της Samsung Heavy Industries;
Επί του παρόντος, η SHI δεν έχει προχωρήσει σε κάποια αντίστοιχη κίνηση, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό για την ανταγωνιστικότητά της στο μέλλον, σημειώνει δημοσίευμα των The Korea Times. Αντιθέτως, σκοπεύει να συνεχίσει να κάνει outsource την κατασκευή μηχανών στην εταιρεία HSD Engine, στην οποία η Hanwha πρόσφατα απέκτησε μετοχικό μερίδιο 33%.
Την ίδια ώρα, η SHI δεν αντιμετωπίζει μονάχα απειλές εκ των «έσω». Τουναντίον, η ευρύτερη ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας βρίσκεται αντιμέτωπη με την Κίνα, η οποία σήμερα έχει αυξήσει σημαντικά το μερίδιό της στην αγορά. Εκτός αυτού, πλέον τα κινεζικά ναυπηγεία επεκτείνουν το ναυπηγικό τους χαρτοφυλάκιο, ώστε να συμπεριλαμβάνει και πολυπλοκότερα πλοία μεγαλύτερης αξίας, μια αρένα στην οποία η Νότια Κορέα παραδοσιακά κατείχε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.