Πρόσθετες χρεώσεις των liners για «υπέρβαρα» φορτία

Πρόσθετες χρεώσεις των liners για «υπέρβαρα» φορτία

49
Πρόσθετες χρεώσεις των liners για «υπέρβαρα» φορτία

Αυξάνονται οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προβαίνουν σε πρόσθετες χρεώσεις για «υπέρβαρα» εμπορευματοκιβώτια που αποστέλλονται από την Ινδία σε άλλους προορισμούς, προκαλώντας έτσι έναν επιπρόσθετο πονοκέφαλο στους Ινδούς εξαγωγείς.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η απόφαση της CMA CGM για πρόσθετη επιβάρυνση $1.000 για οποιοδήποτε υπέρβαρο εμπορευματοκιβώτιο το οποίο πρόκειται να μεταφερθεί στην Ανατολική, Δυτική Ακτή και στον Κόλπο των ΗΠΑ, καθώς και στον Καναδά. Η εν λόγω πρόσθετη επιβάρυνση αφορά φορτία που ξεπερνούν τους 20 τόνους.

Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη με αφορμή την επικείμενη αύξηση της ναυτιλιακής κίνησης, συνοδευόμενη από αύξηση των ναύλων και κορύφωση των χρεώσεων.

Επιπρόσθετα, παρόμοια τιμολογιακή πολιτική για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από την Ινδία στην Αμερική θα ακολουθήσει και η MSC.

Επισημαίνεται ότι κάποιες εταιρείες, όπως η Hapag-Lloyd, αναμένεται να υιοθετήσουν την προαναφερθείσα τιμολογιακή πολιτική, ενώ άλλες εταιρείες επιβάλλουν «ποινές» στους Ινδούς εξαγωγείς, ειδικά για συμβόλαια spot, μέσω πρόσθετων επιβαρύνσεων.

Εν τω μεταξύ, η διαθεσιμότητα πόρων και μηχανημάτων γίνεται ολοένα και μικρότερη στους λιμένες της νότιας Ινδίας, εξαιτίας της συμφόρησης στον λιμένα Colombo της Σρι Λάνκα, ο οποίος είναι ο πιο πολυσύχναστος κόμβος μεταφόρτωσης αγαθών στην ευρύτερη περιοχή.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.