Η τάση αύξησης των αξιών των πλοίων καθίσταται εμφανής στη δραστηριότητα στη second-hand αγορά. Βάσει πρόσφατης έκθεσης της VesselsValue, εντός του 2022 έχουν αλλάξει χέρια 599 bulk carriers, tankers, containerships ή gas carriers έναντι 775 την αντίστοιχη περίοδο το 2021. Συνεπώς, κατεγράφη πτώση της δραστηριότητας κατά 23% σε ετήσια βάση.
Από την άλλη, τα διατεθέντα κεφάλαια για τις 599 αγοραπωλησίες ανέρχονται σε περίπου $15,9 δισ., αυξημένα κατά 11% σε ετήσια βάση, καθώς εντός των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2021 είχαν διατεθεί περί τα $14,3 δισ. για αγοραπωλησίες.
Η εν λόγω εξέλιξη καθίσταται εμφανής και όταν εξεταστούν ξεχωριστά οι κατηγορίες πλοίων. Την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2022 σημειώθηκε πτώση 26% στις αγοραπωλησίες bulk carriers σε ετήσια βάση (από 370 στις 272). Όμως, η αντίστοιχη πτώση στα διατεθέντα κεφάλαια ήταν της τάξεως του 10%. Στα δεξαμενόπλοια, σημειώθηκε πτώση του αριθμού πλοίων που άλλαξαν χέρια κατά 13%, ενώ των διατεθέντων κεφαλαίων κατά 6%.
Σημειώνεται ότι, παρόλο που η πτώση στις αγοραπωλησίες containerships την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2022 άγγιξε το 41%, τα διατεθέντα κεφάλαια αυξήθηκαν κατά 46%. Τέλος, μόνο η δραστηριότητα στη second-hand αγορά των gas carriers σημείωσε άνοδο σε ετήσια βάση από τα 15 στα 29 πλοία.