Containerships και το κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ short και long-term ναυλαγοράς

Containerships και το κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ short και long-term ναυλαγοράς

160
Containerships και το κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ short και long-term ναυλαγοράς

Οι ναύλοι των containerships στη spot αγορά σε σύγκριση με εκείνους στα συμβόλαια χρονοναύλωσης έχουν διανύσει μια περίοδο υψηλής διαφοράς. Πιο συγκεκριμένα, επί μήνες, οι ναύλοι στα συμβόλαια χρονοναύλωσης βρίσκονται υψηλότερα από εκείνους της spot αγοράς, και δη στο backhaul route από τις ΗΠΑ στην Άπω Ανατολή. Ωστόσο, όπως σημειώνει ανάλυση της Xeneta, η πρόσφατη πτώση στους ναύλους της long-term αγοράς έχει μειώσει τη διαφορά μεταξύ της short-term και της long-term αγοράς.

Ειδικότερα, από τα μέσα Μαρτίου, το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ προς την Άπω Ανατολή έχει μειωθεί κατά περίπου $250/FEU, ενώ το αντίστοιχο κόστος στη spot αγορά έχει παραμείνει σε παρεμφερή επίπεδα. Συνεπώς, η μεταξύ τους διαφορά μειώθηκε από τα $350/FEU στα περίπου $90/FEU.

Παράλληλα, αντίστοιχη πτώση έχει παρατηρηθεί στους ναύλους των συμβολαίων χρονοναύλωσης από τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ στην Άπω Ανατολή. Η διαφορά short και long-term αγοράς έχει μειωθεί στα περίπου $90/FEU, απόρροια της πτώσης των ναύλων στη long-term αγορά κατά περίπου $370/FEU.

Ωστόσο, παρά την πρόσφατη πτώση τους, οι ναύλοι στη long-term αγορά παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα έναντι του Απριλίου του 2021. Τα συμβόλαια μακράς χρονοναύλωσης που έχουν υπογραφεί εντός των τελευταίων τριών μηνών βρίσκονται σε 20% υψηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση στο route Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ – Άπω Ανατολή και σε 10,5% υψηλότερη επίπεδα σε ετήσια βάση στο route Δυτική Ακτή των ΗΠΑ – Άπω Ανατολή.

Φωτό: Osmanes/ Pexels

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.