Νότια Κορέα: Ναυπηγεία και χαλυβουργίες έδωσαν τα χέρια

Νότια Κορέα: Ναυπηγεία και χαλυβουργίες έδωσαν τα χέρια

174
Νότια Κορέα: Ναυπηγεία και χαλυβουργίες έδωσαν τα χέρια

Σε συμφωνία για την τιμή των χαλύβδινων πλακών κατέληξαν η POSCO και τα σημαντικότερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, σύμφωνα με νοτιοκορεατικά μέσα. Ειδικότερα, η νέα τιμή θα διαμορφωθεί περίπου στα 1,11 εκατ. γουόν ανά τόνο (περίπου $950/τόνο), σηματοδοτώντας αύξηση σχεδόν 60% από την προηγούμενη τιμή.

Οι εταιρείες ναυπήγησης που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις με την POSCO ήταν οι Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering και Samsung Heavy Industries.

Σημειώνεται πως η αύξηση της τιμής των χαλύβδινων πλακών θα ισχύσει για όλο το υπόλοιπο του 2021. Αφού οι χαλύβδινες πλάκες αντιστοιχούν περίπου στο 20% του συνολικού κόστους ναυπήγησης ενός πλοίου, το κέρδος των ναυπηγείων επηρεάζεται σημαντικά από τη θεσπισμένη τιμή της εκάστοτε περιόδου.

Ωστόσο, η αλλαγή στις τιμές των χαλύβδινων πλακών δεν αποτελεί μονομερή κίνηση από την πλευρά των χαλυβουργιών. Άλλωστε, ήταν αναμενόμενο επακόλουθο της σημαντικής αύξησης των τιμών του σιδηρομεταλλεύματος. Τα παραπάνω έχουν οδηγήσει σε αύξηση των τιμών ναυπήγησης πλοίων από τα ναυπηγεία. Ενδεικτικά, η μέση τιμή ναυπήγησης ενός LNG carrier την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου ανήλθε στα $190 εκατ., αυξημένη σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020 ($186 εκατ.), αλλά και με εκείνη του 2019 ($185 εκατ.).

Τέλος, μετά την επίτευξη της συμφωνίας, τις τιμές τους αναμένεται να αυξήσουν και μικρότεροι παραγωγοί χάλυβα, όπως η Hyundai Steel και Dongkuk Steel.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.