
Σταδιακή επανεκκίνηση, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, έχει επέλθει στη διαχείριση πλοίων και φορτίων από τις 18 Αυγούστου στο τερματικό Meishan Island International Container Terminal (MSICT) του λιμένα Ningbo-Zhoushan της Κίνας, το οποίο είχε κλείσει λόγω εντοπισμού κρούσματος σε λιμενεργάτη. Το γεγονός αυτό αποτελεί θετική εξέλιξη, καθώς προοιωνίζεται ότι η πλήρης λειτουργία του τερματικού που βρίσκεται στο τρίτο πολυσύχναστο λιμάνι του κόσμου θα αποκατασταθεί άμεσα μετά την ολοκλήρωση της δεκατετραήμερης καραντίνας στην οποία έχουν τεθεί οι λιμενεργάτες.
Τουλάχιστον πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναχωρήσει από το τερματικό Meishan τις τελευταίες ημέρες, βάσει δεδομένων που συγκέντρωσε το Bloomberg. Σύμφωνα με αξιωματούχο στον λιμένα Ningbo-Zhoushan, ενώ οι υπηρεσίες συλλογής εμπορευματοκιβωτίων βρίσκονταν ακόμη σε παύση έως και την περασμένη Τρίτη 24 Αυγούστου, κάποια πλοία έλαβαν άδεια προκειμένου να δέσουν στο τερματικό.
Η κίνηση των πλοίων έχει πυροδοτήσει ένα κύμα αισιοδοξίας μεταξύ των φορτωτών ότι η λειτουργία του τερματικού θα επανεκκινήσει σύντομα εφόσον δεν υπάρχουν νέα κρούσματα της Covid-19. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM προς τους φορτωτές της, δύο από τα πλοία της, το «Rivoli» και το «Samson», αναχώρησαν από το τερματικό Meishan στις 20 Αυγούστου, αφού ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες φορτοεκφόρτωσής τους, ενώ το «CMA Elbe» κατέφθασε στο τερματικό τη Δευτέρα 23 Αυγούστου, μετά από μία εβδομάδα αναμονής αρόδο.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Drewry στη Σαγκάη, «τα λιμάνια στην Κίνα αντιμετωπίζουν τελευταία ολοένα και μεγαλύτερη συμφόρηση, καθώς η κυβέρνηση έχει αυξήσει τους ελέγχους σε όλες τις λειτουργικές διαδικασίες λόγω της εμφάνισης νέων κρουσμάτων της Covid-19». Ωστόσο εκτιμά ότι ο αντίκτυπος από το κλείσιμο του τερματικού Meishan θα είναι μικρότερος σε σχέση με αυτόν που προκάλεσε το κλείσιμο του Yantian στα τέλη Μαΐου. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το Bloomberg, το κλείσιμο του τερματικού Meishan, το οποίο διαχειρίζεται περίπου το ένα τέταρτο των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Ningbo, από τις 11 Αυγούστου είχε ως αποτέλεσμα να επιδεινωθεί η συμφόρηση σε άλλα σημαντικά κινεζικά λιμάνια, όπως η Σαγκάη και το Χονγκ Κονγκ μεταξύ άλλων, καθότι πολλά πλοία παρέκκλιναν του δρομολογίου τους λόγω της αβεβαιότητας που προκλήθηκε αναφορικά με το πόσο χρόνο θα διαρκέσουν οι έλεγχοι στο Ningbo.
Φωτό: QILAI SHEN/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ