
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MV X-Press Pearl που έχει υποστεί ζημιές από πυρκαγιά που ξέσπασε όταν βρισκόταν στα ανοικτά του Κολόμπο κινδυνεύει να βυθιστεί, έπειτα από προσπάθεια που έγινε να ρυμουλκηθεί σε πιο βαθιά νερά, ανακοίνωσε σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό της Σρι Λάνκα.
“Το πλοίο κινδυνεύει άμεσα να βυθιστεί”, δήλωσε ο εκπρόσωπος Ιντίκα ντε Σίλβα, λίγες ώρες μετά την έναρξη της ρυμούλκησης του MV X-Press Pearl από την ολλανδική εταιρεία Smit, προκειμένου να απομακρυνθεί από τις ακτές του Κολόμπο.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Γκουτζαράτ της Ινδίας και η πυρκαγιά ξέσπασε στις 20 Μαΐου όταν το MV X-Press Pearl εισερχόταν στο λιμάνι του Κολόμπο. Η φωτιά κατασβέσηκε 13 ημέρες αργότερα με τη βοήθεια του ινδικού λιμενικού και της εταιρείας Smit.
Την προηγούμενη εβδομάδα οι αρχές της Σρι Λάνκα ανακοίνωσαν ότι εκτιμούν πως η πυρκαγιά στο φορτηγό πλοίο προκλήθηκε από τη διαρροή νιτρικού οξέος και το πλήρωμα την είχε αντιληφθεί ήδη από τις 11 Μαΐου.
Το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου του πλοίου, το οποίο μετέφερε μεταξύ άλλων 25 τόνους νιτρικού οξέος, λιπαντικά, καυστική σόδα και άλλα χημικά προϊόντα καταστράφηκε από την πυρκαγιά, σύμφωνα με τις αρχές.
Τα εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στη θάλασσα και τα εκατομμύρια κομματάκια πολυαιθυλένης τα οποία χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων έχουν καλύψει 80 χιλιόμετρα στις δυτικές ακτές της Σρι Λάνκα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της χώρας.
Ο πρόεδρος της χώρας Γκοταμπάγια Ρατζαπάκσα ζήτησε τη ρυμούλκηση του πλοίου στα βαθιά προκειμένου να περιοριστούν οι ζημιές στις ακτές της Σρι Λάνκα.
“Η εταιρεία διάσωσης Smit που συμμετέχει στην επιχείρηση του #XPressPearl επεσήμανε ότι το πλοίο βυθίζεται στο σημείο στο οποίο βρίσκεται τώρα”, έγραψε στο Twitter ο υπουργός Αλιείας Καντσάνα Ουιζεσεκέρα.
Έκτακτα μέτρα ελήφθησαν για να προστατευθεί η λιμνοθάλασσα Νεγκόμπο, τουριστικός προορισμός της Σρι Λάνκα, και οι γύρω περιοχές προκειμένου να περιοριστούν τυχόν επιπτώσεις από διαρροή πετρελαίου ή από αντικείμενα που ενδέχεται να προέλθουν από το πλοίο, πρόσθεσε.
Μια πετρελαιοκηλίδα απλώς θα επιδεινώσει την κατάσταση, καθώς το πλοίο μεταφέρει 278 τόνους καυσίμων πλοίου και 50 τόνους βενζίνης.
Η Σρι Λάνκα ξεκίνησε έρευνα για την πυρκαγιά και τη μόλυνση που έχει προκληθεί. Οι τρεις αξιωματικοί του πλοίου θα πρέπει να μείνουν στο νησί μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ / SRI LANKAN AIR FORCE MEDIA HANDOUT HANDOUT HANDOUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ