
Το κοινοβούλιο της Σρι Λάνκα ενέκρινε, σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Xinhua, το αμφιλεγόμενο Νομοσχέδιο της Οικονομικής Επιτροπής της πόλης του Κολόμπο για τη δημιουργία της πρώτης Ειδικής Οικονομικής Ζώνης (ΕΟΖ) της χώρας.
Παρά τις καταγγελίες αναφορικά με θέματα κυριαρχίας, το νομοσχέδιο πέρασε με 148 ψήφους υπέρ και 58 ψήφους κατά.
Ειδικότερα, το νομοσχέδιο χαρακτηρίζει επισήμως 269 εκτάρια γης ‒τα οποία ανακτήθηκαν από τον ωκεανό μέσω προσχώσεων και προσαρτήθηκαν στην πόλη του Κολόμπο‒ ως την πρώτη Ειδική Οικονομική Ζώνη της Σρι Λάνκα για τις βιομηχανίες παροχής υπηρεσιών. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα συσταθεί μια Επιτροπή διορισμένη από τον πρόεδρο της χώρας για τη διαχείριση της ΕΟΖ.
Μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου στο κοινοβούλιο στις 8 Απριλίου, δεκαεννέα αναφορές κατατέθηκαν στο Ανώτατο Δικαστήριο της Σρι Λάνκα. Η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου, που ανακοινώθηκε στο κοινοβούλιο πρόσφατα, υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο θα μπορούσε να ψηφιστεί με απλή πλειοψηφία, υπό την προϋπόθεση ότι θα τροποποιηθούν βασικές ρήτρες προκειμένου το νομοσχέδιο να είναι συμβατό με το σύνταγμα της χώρας.
Μετά από δύο ημέρες διαβουλεύσεων στο Κοινοβούλιο, η πλειοψηφία ενέκρινε το νομοσχέδιο, το οποίο τροποποιήθηκε σύμφωνα με τις συστάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου. Σε δηλώσεις του στο κοινοβούλιο, ο πρωθυπουργός Mahinda Rajapaksa υποστήριξε ότι το εν λόγω έργο θα δημιουργήσει 200.000 θέσεις εργασίας τα πρώτα πέντε χρόνια, με την πλειονότητα αυτών να προορίζεται για τους πολίτες της Σρι Λάνκα, ενώ συμπλήρωσε πως το νομοσχέδιο παρέχει ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο για την προσέλκυση επενδύσεων.
Από την πλευρά της, η θυγατρική εταιρεία της China Harbour Engineering Company (CHEC) στο Κολόμπο, που θα αναλάβει το έργο, δήλωσε πως το νομοσχέδιο παρέχει ένα προοδευτικό πλαίσιο για τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς και ότι θα αποτελέσει τον καταλύτη για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ) και την εξαγωγή υπηρεσιών.
Στόχος του νομοσχεδίου είναι το Κολόμπο να μετατραπεί σε κόμβο παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στη Νότια Ασία, ωστόσο η ψήφισή του έχει προκαλέσει σημαντική διπλωματική και στρατηγική ανησυχία στην Ινδία, καθώς ενισχύει την παρουσία της Κίνας στις γειτονικές προς αυτή χώρες, όπως η Σρι Λάνκα, το Πακιστάν και το Θιβέτ.
Φωτό: SENA VIDANAGAMA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ