Μετά από έναν χρόνο έντονων προκλήσεων και υψηλών διακυμάνσεων για τη ναυλαγορά, ο ναυλομεσιτικός οίκος Simpson Spence Young (SSY) με νέα του έκθεση σκιαγραφεί τις προοπτικές των επιμέρους ναυτιλιακών αγορών για τους επόμενους 12 μήνες.
H συγκεκριμένη έκθεση εστιάζει στις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν τις ναυτιλιακές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των
περιβαλλοντικών κανονισμών που επηρεάζουν τη λειτουργία των πλοίων και τις επενδύσεις στον κλάδο.
Ακολουθούν ορισμένα highlights της έκθεσης:
Bulkers
Αδιαμφισβήτητα για το θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, οι αυξανόμενες τιμές αντανακλούν όχι μόνο τη σταθερή ζήτηση, αλλά και τους αναμενόμενους περιορισμούς στην προσφορά. Για τα κύρια δρομολόγια των Capesizes, που μεταφέρουν ως επί το πλείστον σιδηρομετάλλευμα, η ικανότητα μεταλλευτικών εταιρειών, ιδίως στη Βραζιλία, να αυξήσουν την παραγωγή τους θα είναι σημαντική, αναφέρει σύντομα η SSY.
Tankers
H προμήθεια πετρελαίου από χώρες εκτός OPEC στη λεκάνη του Ατλαντικού θα υποστηριχτεί κυρίως από τις ροές της Βραζιλίας και της Νορβηγίας, η κυβέρνηση της οποίας τερματίζει τις περικοπές στην παραγωγή που είχε εφαρμόσει. Κατά την SSY, μετά τις στρεβλώσεις που καταγράφηκαν πέρυσι σε διυλιστήρια χωρών της λεκάνης του Ατλαντικού, εκτιμάται ότι θα επέλθει ένα πλεόνασμα αργού πετρελαίου φέτος, το οποίο προορίζεται για την Ασία, και δη για την Κίνα, η οποία ανέκαμψε τάχιστα από την πανδημία.
LNG carriers
Στο report η SSY αναφέρει ότι, εάν επικρατήσουν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, το Q1 θα έχει θετικό πρόσημο για την αγορά, καθώς η ζήτηση για LNG θα είναι μεγάλη. H αγορά ενδεχομένως να διορθώσει κατά τον Μάρτιο το αργότερο, όταν ένας σημαντικός αριθμός νεότευκτων θα παραδοθεί προς το τέλος του Q1.