
Άσκηση κατά της πειρατείας πραγματοποιήθηκε το πρωί της 3ης Απριλίου στα ύδατα του Κόλπου της Γουινέας, στην οποία συμμετείχαν το πλοίο «Grande Dakar» εκ μέρους του Ομίλου Grimaldi, η Ένωση Ιταλών Εφοπλιστών, το Κέντρο Επιχειρήσεων του ιταλικού πολεμικού ναυτικού, το Λιμενικό Σώμα της Ιταλίας και η φρεγάτα «Luigi Rizzo». Σε ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό σενάριο, στα ανοικτά των ακτών της Γκάνας, επιχειρήθηκε να επιβιβαστεί στο πλοίο «Grande Dakar» μια ομάδα πειρατών.
Η άσκηση ξεκίνησε με την ενεργοποίηση του συστήματος συναγερμού ασφαλείας (SSAS ‒ System Security Alert System) από το εμπορικό πλοίο, το οποίο προώθησε το σήμα στο Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης ‒ MRCC), στη Γενική Διοίκηση των Λιμενικών Αρχών. Με τη λήψη του συναγερμού και σε συντονισμό με τη διαχειρίστρια εταιρεία και την CONFITARMA, το MRCC αμέσως ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Ναυτικού, το οποίο ζήτησε την παρέμβαση της φρεγάτας «Luigi Rizzo» και ειδοποίησε τους ναυτικούς των πλοίων των συμμαχικών χωρών στην περιοχή.
Αμέσως μετά, μέσω δορυφορικού συστήματος παρακολούθησης, το Κέντρο Ακτοφυλακής εντόπισε όλα τα εμπορικά πλοία που βρίσκονταν στην περιοχή της
πειρατικής επίθεσης, ενημερώνοντας έτσι τις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες για τον πιθανό κίνδυνο, καθώς και τις τοπικές μονάδες ακτοφυλακής, για να αυξηθεί το επίπεδο ασφαλείας στην περιοχή.
Εν τω μεταξύ, ο πλοίαρχος του «Grande Dakar» ξεκίνησε τις διαδικασίες που προβλέπονται από το σχέδιο ασφαλείας, αρχικά οργανώνοντας την ασφαλή μετάβαση του πληρώματος σε ειδικό χώρο στο πλοίο, ενώ αυτός και ο πηδαλιούχος παρέμειναν στη γέφυρα προκειμένου να διατηρήσουν τον έλεγχο του πλοίου.
Μετά την προσομοίωση της επιβίβασης των πειρατών, ο πλοίαρχος και ο πηδαλιούχος, πριν σταματήσουν τις μηχανές, έλεγξαν την επικοινωνία του πλοίου με το Πολεμικό Ναυτικό.
Η φρεγάτα «Luigi Rizzo» του ιταλικού Πολεμικού Ναυτικού, όπως θα συνέβαινε στην πραγματικότητα, αμέσως μετά την παραλαβή των επιχειρησιακών εντολών, κατευθύνθηκε προς το πλοίο «Grande Dakar» και διέταξε την απογείωση του ελικοπτέρου, ενώ μια ομάδα ασφαλείας με βάρκες προετοιμάστηκε για επιβίβαση στο πλοίο που κινδύνευε.
Στόχος της άσκησης ήταν η δοκιμή των διαδικασιών επικοινωνίας και συντονισμού σε περίπτωση επίθεσης πειρατών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών, καθώς και η επαλήθευση των σχεδίων εσωτερικής ασφάλειας που εφαρμόζονται και των μεθόδων παρέμβασης. Η άσκηση επιβεβαίωσε επίσης την ανάγκη για συνεχή ανταλλαγή πληροφοριών και συνεργασιών μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των θεσμικών οργάνων.
Φωτό: www.confitarma.it
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ