
Άσκηση κατά της πειρατείας πραγματοποιήθηκε το πρωί της 3ης Απριλίου στα ύδατα του Κόλπου της Γουινέας, στην οποία συμμετείχαν το πλοίο «Grande Dakar» εκ μέρους του Ομίλου Grimaldi, η Ένωση Ιταλών Εφοπλιστών, το Κέντρο Επιχειρήσεων του ιταλικού πολεμικού ναυτικού, το Λιμενικό Σώμα της Ιταλίας και η φρεγάτα «Luigi Rizzo». Σε ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό σενάριο, στα ανοικτά των ακτών της Γκάνας, επιχειρήθηκε να επιβιβαστεί στο πλοίο «Grande Dakar» μια ομάδα πειρατών.
Η άσκηση ξεκίνησε με την ενεργοποίηση του συστήματος συναγερμού ασφαλείας (SSAS ‒ System Security Alert System) από το εμπορικό πλοίο, το οποίο προώθησε το σήμα στο Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης ‒ MRCC), στη Γενική Διοίκηση των Λιμενικών Αρχών. Με τη λήψη του συναγερμού και σε συντονισμό με τη διαχειρίστρια εταιρεία και την CONFITARMA, το MRCC αμέσως ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Ναυτικού, το οποίο ζήτησε την παρέμβαση της φρεγάτας «Luigi Rizzo» και ειδοποίησε τους ναυτικούς των πλοίων των συμμαχικών χωρών στην περιοχή.
Αμέσως μετά, μέσω δορυφορικού συστήματος παρακολούθησης, το Κέντρο Ακτοφυλακής εντόπισε όλα τα εμπορικά πλοία που βρίσκονταν στην περιοχή της
πειρατικής επίθεσης, ενημερώνοντας έτσι τις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες για τον πιθανό κίνδυνο, καθώς και τις τοπικές μονάδες ακτοφυλακής, για να αυξηθεί το επίπεδο ασφαλείας στην περιοχή.
Εν τω μεταξύ, ο πλοίαρχος του «Grande Dakar» ξεκίνησε τις διαδικασίες που προβλέπονται από το σχέδιο ασφαλείας, αρχικά οργανώνοντας την ασφαλή μετάβαση του πληρώματος σε ειδικό χώρο στο πλοίο, ενώ αυτός και ο πηδαλιούχος παρέμειναν στη γέφυρα προκειμένου να διατηρήσουν τον έλεγχο του πλοίου.
Μετά την προσομοίωση της επιβίβασης των πειρατών, ο πλοίαρχος και ο πηδαλιούχος, πριν σταματήσουν τις μηχανές, έλεγξαν την επικοινωνία του πλοίου με το Πολεμικό Ναυτικό.
Η φρεγάτα «Luigi Rizzo» του ιταλικού Πολεμικού Ναυτικού, όπως θα συνέβαινε στην πραγματικότητα, αμέσως μετά την παραλαβή των επιχειρησιακών εντολών, κατευθύνθηκε προς το πλοίο «Grande Dakar» και διέταξε την απογείωση του ελικοπτέρου, ενώ μια ομάδα ασφαλείας με βάρκες προετοιμάστηκε για επιβίβαση στο πλοίο που κινδύνευε.
Στόχος της άσκησης ήταν η δοκιμή των διαδικασιών επικοινωνίας και συντονισμού σε περίπτωση επίθεσης πειρατών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών, καθώς και η επαλήθευση των σχεδίων εσωτερικής ασφάλειας που εφαρμόζονται και των μεθόδων παρέμβασης. Η άσκηση επιβεβαίωσε επίσης την ανάγκη για συνεχή ανταλλαγή πληροφοριών και συνεργασιών μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των θεσμικών οργάνων.
Φωτό: www.confitarma.it
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ