Tα bulk carriers στην εποχή του Covid-19

Tα bulk carriers στην εποχή του Covid-19

2456
Tα bulk carriers στην εποχή του Covid-19

Καθώς ο κορονοϊός και τα μέτρα προστασίας που λαμβάνουν κυβερνήσεις προς τη μη εξάπλωσή του καθιστούν δύσκολη την εργασιακή καθημερινότητα εκατομμυρίων εργαζομένων, η τεχνολογία έρχεται να μετριάσει τις όποιες δυσκολίες.

Στο πλαίσιο αυτό, ο οίκος αναλύσεων VesselsValue προχωρά σε μια σειρά βίντεο-αναλύσεων των ναυτιλιακών αγορών. Στο πρώτο αυτό βίντεο δίνεται έμφαση στην επίδραση του κορονοϊού στα διάφορα μεγέθη των bulk carriers, ενώ την ίδια ώρα παρατίθενται γραφήματα και σχόλια από τον κ. Adrian Economakis, Chief Strategy Officer της VesselsValue.

Capesizes

Η ζήτηση για τα Capesizes από τον Φεβρουάριο κυριολεκτικά υποφέρει κυρίως λόγω του Νέου Έτους και του κορονοϊού, σημειώνει ο κ. Economakis. Στο παρακάτω γράφημα παρουσιάζεται η ζήτηση για Capesizes από τις αρχές του 2019 έως και τον Μάρτιο του 2020, εκφρασμένη σε cargo-miles:

capesize

Παρήγορο είναι το γεγονός ότι, ενώ από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Φεβρουαρίου η εν λόγω ζήτηση παρουσιάζει καθοδική πορεία (με εξαίρεση κάποια διαστήματα), εντούτοις δεν έχει ακόμη αγγίξει τα πολύ χαμηλά περσινά επίπεδα, για τα οποία τη μεγάλη ευθύνη έφερε η κατάρρευση φράγματος της Vale. Θετικό επίσης για την αγορά των Capesizes είναι το γεγονός ότι η ζήτηση έχει ενισχυθεί από τα τέλη Φεβρουαρίου, όπως προκύπτει και από το παραπάνω γράφημα.

Σε μία από τις κατεξοχήν βασικές διαδρομές για τα Capesizes και συγκεκριμένα αυτή από τη Βραζιλία προς την Κίνα, όπου μεταφέρεται ένας μεγάλος όγκος ore, η ζήτηση παρουσιάζει κάμψη από τις αρχές του έτους:

brazil to china

Αντιθέτως, στην άλλη βασική διαδρομή, δηλαδή από Αυστραλία προς Κίνα, η ζήτηση για τον συγκεκριμένο τύπο bulker έχει ανακάμψει και κινείται κοντά στα προ κορονοϊού επίπεδα, παρέχοντας έτσι στήριξη στην αγορά:

australia to china

Σημαντική μεταβλητότητα παρατηρείται στη ζήτηση για τη διαδρομή από Αυστραλία προς Νότια Κορέα, καθώς εκεί έχουν εντοπιστεί οι μεγαλύτερες απώλειες λόγω κορονοϊού, ενώ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα παρατηρείται άνοδος σε προ κορονοϊού επίπεδα:

australia to s.korea

Σε ό,τι αφορά τα κέρδη των Capesizes, είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με τον κ. Economakis να τονίζει ότι «οι ναύλοι σε ημερήσια βάση κινούνται κατά $2.000-3.000 χαμηλότερα σε σχέση με το OPEX, ενώ δεν φαίνονται σημάδια ανάκαμψης στον ορίζοντα».

earnings

Η επόμενη ανάλυση αφορά την αξία των Capesizes. Κατά τη VesselsValue, η αξία ενός Capesize ηλικίας πέντε ετών έχει διατηρηθεί σε καλά επίπεδα, ενώ τις τελευταίες ημέρες παρουσιάζει μια κάμψη σε σχέση με το μέσο, απόρροια του γενικότερου κακού κλίματος στην αγορά και της κακής ψυχολογίας των κυριότερων asset players:

capesize value

Kamsarmaxes

Η εικόνα για τα Kamsarmaxes είναι αρκετά όμοια με αυτήν των Capesizes, με την ανάκαμψη που παρατηρείται στη ζήτηση τις τελευταίες εβδομάδες να είναι ακόμα μεγαλύτερη, γεγονός που αποτελεί και θετικό σημάδι για την εν λόγω αγορά:

kamsarmax

Tα κέρδη των Kamsarmaxes έχουν μειωθεί, σαφώς όχι όσο αυτά των Capesizes, και το πιο σημαντικό είναι ότι αρχίζουν να παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης:

kamsarmax earnings

Panamaxes

H ζήτηση για διά θαλάσσης μεταφορά ξηρών φορτίων μέσω Panamaxes επίσης έχει μειωθεί, ωστόσο σε αντίθεση με τα Capesizes και τα Kamsarmaxes δεν παρατηρείται ακόμη σημαντική άνοδος:

panamax demand

Ιδιαίτερα για τη διαδρομή από την Ινδονησία στην Κίνα, η επίπτωση του κορονοϊού είναι αμελητέα, καθώς η ζήτηση για Panamax μεταφορικής ικανότητας μικρότερης των 79.000 dwt φαίνεται να μην έχει επηρεαστεί, σε αντίθεση για παράδειγμα με τη ζήτηση στη διαδρομή Αυστραλίας-Κίνας, που παρουσιάζει, το διάστημα αυτό, πολλά σκαμπανεβάσματα.

Εν κατακλείδι, η VesselsValue σημειώνει σε αυτό το πρώτο από μια σειρά βίντεο ότι τα θετικά νέα σε ό,τι αφορά τη ζήτηση έρχονται από την αγορά των Kamsarmaxes, Ultramaxes και Supramaxes, ενώ σκεπτικισμός επικρατεί κυρίως για την αγορά των Panamaxes και σε δεύτερη φάση για τα Capesizes.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις αξίες των bulk carriers από τις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου έως σήμερα, τα νεότευκτα Supramaxes είναι οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι, ενώ τις μεγαλύτερες απώλειες καταγράφουν τα Capesizes ηλικίας 15 ετών, όπως χαρακτηριστικά αναπαρίσταται στον παρακάτω πίνακα:

values

 

Φωτό: Rohit2779/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.