
Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών η κινητικότητα αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην Ευρώπη. 20 εκατ. άνθρωποι εργάζονται σήμερα στις μεταφορές σε ολόκληρη την Ευρώπη, γεγονός που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένας στους δέκα Ευρωπαίους πολίτες ζει από τον τομέα των μεταφορών. Κατά συνέπεια, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης, κινητικότητα και μεταφορές έχουν τεράστια σημασία για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Την άποψη αυτή ασπάζονται 30 ευρωπαϊκές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων είναι και η ECSA, η CLIA EUROPE, και ο ESPO, που ζητούν από την ΕΕ να αυξηθούν οι επενδύσεις στις μεταφορές αξιοποιώντας το πλαίσιο του μηχανισμού «”Συνδέοντας την Ευρώπη” (CEF) – Τομέας Μεταφορών».
Ο μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» συνιστά ένα βασικό εργαλείο χρηματοδότησης της ΕΕ, το οποίο αναπτύχθηκε ειδικά για να κατευθύνει επενδύσεις στις ευρωπαϊκές μεταφορές, την ενέργεια και τις ψηφιακές υποδομές.
Όπως σημειώνει η Ειρήνη Τσάκωνα, policy advisor στην ECSA, «Οι Ευρωπαίοι πολίτες και πελάτες απαιτούν ασφαλή, αξιόπιστη, αποδοτική, πράσινη, πολυτροπική και έξυπνη κινητικότητα. Αλλά βασίζονται επίσης και σε μία καλύτερη διασύνδεση μεταξύ κόμβων και μέσων μεταφοράς. Αυτό απαιτεί αυξημένη χρηματοδότηση για τον μηχανισμό CEF». Για την ECSA ο στόχος αυτός αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και γι’ αυτό κρίνει αναγκαία τη συνεργασία όλων των οργανισμών και φορέων που δραστηριοποιούνται στον χώρο των μεταφορών στην ΕΕ.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι μπορεί να κάνει η σωστή αξιοποίηση των κεφαλαίων του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) αναφέρει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο διεθνώς ηλεκτρικό πορθμείο, το οποίο θα λειτουργήσει στην γραμμή μεταξύ Δανίας (Ελσινόρης) και Σουηδίας (Χέλσινγκμποργκ) πριν το τέλος του χρόνου, το οποίο υποστηρίχθηκε από το CEF με ένα ποσό σχεδόν 13 εκατ. ευρώ και το οποίο θα παρέχει βελτιωμένες υπηρεσίες επικοινωνίας για χιλιάδες κατοίκους των δύο περιοχών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/CARSTEN KOALL & danishshipping.dk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ