
Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών η κινητικότητα αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην Ευρώπη. 20 εκατ. άνθρωποι εργάζονται σήμερα στις μεταφορές σε ολόκληρη την Ευρώπη, γεγονός που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένας στους δέκα Ευρωπαίους πολίτες ζει από τον τομέα των μεταφορών. Κατά συνέπεια, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης, κινητικότητα και μεταφορές έχουν τεράστια σημασία για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Την άποψη αυτή ασπάζονται 30 ευρωπαϊκές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων είναι και η ECSA, η CLIA EUROPE, και ο ESPO, που ζητούν από την ΕΕ να αυξηθούν οι επενδύσεις στις μεταφορές αξιοποιώντας το πλαίσιο του μηχανισμού «”Συνδέοντας την Ευρώπη” (CEF) – Τομέας Μεταφορών».
Ο μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» συνιστά ένα βασικό εργαλείο χρηματοδότησης της ΕΕ, το οποίο αναπτύχθηκε ειδικά για να κατευθύνει επενδύσεις στις ευρωπαϊκές μεταφορές, την ενέργεια και τις ψηφιακές υποδομές.
Όπως σημειώνει η Ειρήνη Τσάκωνα, policy advisor στην ECSA, «Οι Ευρωπαίοι πολίτες και πελάτες απαιτούν ασφαλή, αξιόπιστη, αποδοτική, πράσινη, πολυτροπική και έξυπνη κινητικότητα. Αλλά βασίζονται επίσης και σε μία καλύτερη διασύνδεση μεταξύ κόμβων και μέσων μεταφοράς. Αυτό απαιτεί αυξημένη χρηματοδότηση για τον μηχανισμό CEF». Για την ECSA ο στόχος αυτός αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και γι’ αυτό κρίνει αναγκαία τη συνεργασία όλων των οργανισμών και φορέων που δραστηριοποιούνται στον χώρο των μεταφορών στην ΕΕ.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι μπορεί να κάνει η σωστή αξιοποίηση των κεφαλαίων του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) αναφέρει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο διεθνώς ηλεκτρικό πορθμείο, το οποίο θα λειτουργήσει στην γραμμή μεταξύ Δανίας (Ελσινόρης) και Σουηδίας (Χέλσινγκμποργκ) πριν το τέλος του χρόνου, το οποίο υποστηρίχθηκε από το CEF με ένα ποσό σχεδόν 13 εκατ. ευρώ και το οποίο θα παρέχει βελτιωμένες υπηρεσίες επικοινωνίας για χιλιάδες κατοίκους των δύο περιοχών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/CARSTEN KOALL & danishshipping.dk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ