Oι μεγαλύτεροι “παίκτες” στην αγορά των container

Oι μεγαλύτεροι “παίκτες” στην αγορά των container

1294
Oι μεγαλύτεροι “παίκτες” στην αγορά των container

Με την πρόσφατη εξαγορά της Hamburg Sud από την δανέζικη Maersk, η εταιρεία έγινε ο μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά των container. Ο δανέζικος κολοσσός, μαζί με την κινεζική Cosco, την γαλλική CMA CGM/APL, την HAPAG-LLOYD και την MOL/ NYK LINE, ελέγχουν πλέον το 33% της παγκόσμιας προσφοράς (σε όρους χωρητικότητας), με συνολικό στόλο πάνω από 900 πλοία και συνολική εμπορική αξία των πέντε εταιρειών πάνω από $33 δις. Τα στοιχεία προέρχονται από την εταιρεία VesselsValue και αναδεικνύουν τις τάσεις συγκέντρωσης που κυριαρχούν στην αγορά των  εμπορευματοκιβωτίων.

Η Maersk επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που την ήθελαν να προβαίνει σε εξαγορά της γερμανικής Hamburg Sud, θα αποτελεί πλέον μία εκ των μεγαλύτερων εταιρειών στην αγορά, κατέχοντας πάνω από το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Το ποσό εξαγοράς θα φτάσει τα $4 δις και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.

Η συγχώνευση των COSCO και China Shipping που έλαβε χώρα το 2015, υπό τις ευλογίες της κινεζικής κυβέρνησης, δημιούργησε μια εταιρεία-κολοσσό με αξία πάνω από $17 δις. κατέχοντας το 17% της αγοράς. Σημειωτέον ότι η κρατική China Cosco Holdings Co, όπως λέγεται πλέον, έχει υπό παραγγελία τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως.

Η γαλλική CMA/CGM εξαγόρασε την NOL, που εδρεύει στη Σιγκαπούρη, γνωστότερη περισσότερο ως APL. Έτσι, ο γαλλικός όμιλος θα κατέχει το 14% της αγοράς.

Ο γερμανικός όμιλος HAPAG-LLOYD ολοκλήρωσε φέτος την απόκτηση της χιλιανής CSAV, ενώ το καλοκαίρι ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με την UASC, αραβικών συμφερόντων, με την ενσωμάτωση του στόλου της UASC από την HAPAG-LLOYD, μειώνοντας σημαντικά τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου στα 7,8 έτη. Ο νέος όμιλος θα κατέχει πλέον την 4η θέση στην αγορά.

Τέλος, οι ιαπωνικές MOL, NYK LINE και K LINE συμφώνησαν τη συγχώνευση τους όσον αφορά τα container και μόνο, με την ενοποίηση να αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018. Καμία εκ των εν λόγω εταιρειών δεν βρισκόταν μέσα στις 10 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, ενώ με την συγχώνευσή τους αναμένεται να ανέλθουν στην 5η θέση παγκοσμίως.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.