Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στα λιμάνια της Κίνας είναι εξαιρετικά ανησυχητική

Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στα λιμάνια της Κίνας είναι εξαιρετικά ανησυχητική

164
Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στα λιμάνια της Κίνας είναι εξαιρετικά ανησυχητική

Σύμφωνα με την ετήσια πρόβλεψη του Πεκίνου, στην κορυφή των 20 διεθνών λιμένων με σημαντική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε όλο τον κόσμο, δέκα λιμάνια βρίσκονται στην Κίνα και μάλιστα σε εξαιρετικά υψηλές θέσεις. Ωστόσο ο κλάδος εμφανίζεται σε… παρακμή αφού αναμένεται η επόμενη χρονιά να εμφανίσει περαιτέρω συρρίκνωση στην κίνηση όλων των βασικών λιμένων της χώρας. Αρνητικές είναι οι ενδείξεις στο Χονγκ Κονγκ, στο Kaohsiung και στο Dalian. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες της χώρας, είναι σε απόλυτη… παρακμή.
«Η κατάσταση στη λιμενική βιομηχανία της χώρας είναι ένας πονοκέφαλος που πρέπει να αντιμετωπίσουμε κατά την περίοδο 2016-2020», δήλωσε εμφατικά ειδικός αναλυτής του Center for Forecasting Science at Chinese Academy of Sciences.
H έμφαση τοπικών αρχών σε όλη την ακτογραμμή της Κίνας ως προς την κατασκευή νέων λιμένων για την ενίσχυση των τοπικών θέσεων εργασίας και της ανάπτυξης της κάποτε λησμονημένες κινεζικής περιφέρειας οδήγησε σε υπερπληθώρα λιμένων που πλέον δεν μπορούν να επιζήσουν εξαιτίας κυρίως της μείωσης του διεθνούς εμπορίου και της κινεζικής παραγωγής.
Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, η μη ικανοποιητική εξυπηρέτηση, η δυσκολία στον άμεσο εκσυγχρονισμό και στην αποδοτικότητα των υποδομών και της στρατηγικής τους, ο κρατικός παρεμβατισμός και η γραφειοκρατία αλλά και η συμφόρηση στο λιμάνι όπου συγκεντρώνεται η βιομηχανική παραγωγή της Κίνας αποτελούν ανησυχητικά σημάδια και εμπόδια στην αποδοτικότητα των πολυάριθμων πλέον λιμένων. Είναι εμφανές ότι οι τοπικές διοικήσεις, με την παρότρυνση του Πεκίνου οδήγησαν σε ένα πλαίσιο υπεραισιοδοξίας και μικροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού τη λιμενική βιομηχανία και τις υποδομές της, σε έναν προαναγγελθέντα σταδιακό στραγγαλισμό. Η επιβράδυνση στην ανάπτυξη της κίνησης στο μεγάλο λιμάνι του Dalian αποδεικνύει ότι το Πεκίνο δεν σχεδίασε με σοβαρότητα την ανάπτυξη του κλάδου.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τοπικό Τύπο όμως, αν και η διακίνηση εμπορευμάτων και φορτίων στους λιμένες είναι ανησυχητική, παρουσιάζεται αύξηση στην επιβατική κίνηση, ειδικά της κρουαζιέρας. Επίσης η κίνηση στα κεντρικά αεροδρόμια της χώρας, τόσο από πλευράς επιβατών όσο και φορτίων παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη και ευοίωνες προοπτικές.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.