Το λιμάνι του Πειραιά μετατρέπεται σε ναυαρχίδα των ευρωπαϊκών θαλάσσιων μεταφορών

Το λιμάνι του Πειραιά μετατρέπεται σε ναυαρχίδα των ευρωπαϊκών θαλάσσιων μεταφορών

588
Το λιμάνι του Πειραιά μετατρέπεται σε ναυαρχίδα των ευρωπαϊκών θαλάσσιων μεταφορών

O Πειραιάς παρουσιάζει την μεγαλύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως και αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μέχρι το 2019.

Αυτό αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Die Zeit» σε δημοσίευμά της και συνεχίζει: «Μόνο φέτος η διοίκηση του λιμένα επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35%. Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν το Αμβούργο εκτοπιστεί από την τρίτη θέση στην Ευρώπη».

Παράλληλα η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει την μεγάλη συμβολή της Cosco στην ανάπτυξη του λιμανιού. Συγκεκριμένα «Η Cosco χτίζει στον Πειραιά εντελώς ανενόχλητη την κεντρική γέφυρα της Κίνας προς την Ευρώπη, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία βορειότερα της ηπείρου. Ο νέος εμπορικός δρόμος ο οποίος όμως δημιουργείται θα μπορούσε να προκαλέσει ριζικές αλλαγές συνολικά στη διακίνηση αγαθών προς την Κεντρική Ευρώπη. Η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί μετά την είσοδο των Κινέζων στον Πειραιά. Το 2017, υπήρχαν μόλις 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, ενώ μέχρι το επόμενο έτος, προσδοκάται να φτάσουν τα πέντε εκατομμύρια, καθιστώντας έτσι τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.»

Υπενθυμίζεται ότι ο κινεζικός κολοσσός εξαγόρασε πριν ενάμιση χρόνο το 51% του δημόσιου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά έναντι 280,5 εκατ. ευρώ στα πλαίσια του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων που ζήτησαν οι θεσμοί από την ελληνική κυβέρνηση για την ρύθμιση του ελληνικού χρέους. Έτσι η Cosco έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλεύεται  τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων και επιβατών μέχρι το 2052.

Τέλος ο διευθυντής του ΟΛΠ, Θανάσης Κoϊνης, δήλωσε με αφορμή την ανταπόκριση της Die Zeit από τον Πειραιά «Από εδώ θα βρίσκεται κανείς στη κέντρο της Ευρώπης μέσα σε δύο ημέρες. Θα έχουμε ένα πλεονέκτημα χρόνου σχεδόν μιας εβδομάδας και θα ανταγωνιστούμε έτσι με τα βόρεια λιμάνια του Αμβούργου ή του Ρότερνταμ. Μόλις η σιδηροδρομική γραμμή είναι έτοιμη, τα φορτηγά με εμπορεύματα που προορίζονται για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη δεν θα χρειάζονται να κάνουν τον κύκλο μέσω τα στενών του Γιβραλτάρ, την Ισπανίας και τη Γαλλίας για να ξεφορτώσουν στο Αμβούργο ή το Ρότερνταμ. Αντ ‘αυτού, η διαδρομή των εμπορευματοκιβωτίων θα οδηγεί με το τρένο από τον Πειραιά και την Αθήνα μέσω Σκoπίων, στο Βελιγράδι και τελικά απευθείας στη Βουδαπέστη».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτό: olp.gr