Έκλεισε η αγορά της δεκαετίας για τα υποβρύχια .του αυστραλιανού ΠΝ

Έκλεισε η αγορά της δεκαετίας για τα υποβρύχια .του αυστραλιανού ΠΝ

601
Έκλεισε η αγορά της δεκαετίας για τα υποβρύχια .του αυστραλιανού ΠΝ

Αγνοώντας τις αρχικές προτάσεις της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας αλλά και της κυβέρνησης της Ιαπωνίας, η Αυστραλία ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ότι ανέθεσε ένα συμβόλαιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή υποβρυχίων για το Ναυτικό της σε μια γαλλική εταιρεία.
Το συγκεκριμένο συμφωνητικό, το οποίο αφορά στη μεγαλύτερη πώληση εξοπλισμών μεταξύ κρατών τα τελευταία χρόνια, αποτελεί την πρώτη μεγάλη δοκιμασία για την κυβέρνηση στην Ιαπωνία η οποία από τον Απρίλιο του 2014 ανακάλεσε τη μακροχρόνια απαγόρευση εξαγωγής όπλων στο πλαίσιο των ‘πασιφιστικών’ απαγορεύσεων του Συντάγματός της.
Η κυβέρνηση στην Καμπέρα επεδίωκε αρχικά να αγοράσει περίπου 12 νέα υποβρύχια με μια σύμβαση που θα ξεπερνούσε τα 38 δις δολάρια ΗΠΑ, ώστε να αντικαταστήσει τα υποβρύχια Collins τα οποία κατασκευάστηκαν στην Αυστραλία στη δεκαετία του 1990 με επίβλεψη Σουηδών κατασκευαστών.
Η Directions des Construction Naval Services (DCNS) της Γαλλίας θα αναλάβει πλέον την κατασκευή και θα χρησιμοποιήσει ως πρότυπο τα Baraccuda που μόλις έχουν τεθεί σε υπηρεσία. Ωστόσο τα υποβρύχια Barracuda είναι πυρηνοκίνητα, αλλά οι Αυστραλοί προτίμησαν τη χρήση ντίζελ κίνησης στα νέα υποβρύχιο που θα αγοράσουν.
Ο λόγος της αιφνίδιας απόφασης της Κανμπέρα ήταν ότι η ιαπωνική πλευρά ήταν ασαφής σχετικά με το αν τα υποβρύχια θα κατασκευαστούν στην Αυστραλία, ενώ η DCNS όχι μόνο υποσχέθηκε την κατασκευή τους στο ναυπηγείο του αυστραλιανού ΠΝ στην Αδελαΐδα, αλλά και ότι θα αγοράζει από την τοπική ‘αγορά’ σχεδόν όλα τα υλικά και μηχανήματα, εκτός από μερικές πολύ εξειδικευμένα συσκευές.
Η οικονομία της Νότιας Αυστραλίας βρίσκεται σε μεγάλη κρίση μετά το κλείσιμο του τελευταίου εργοστασίου αυτοκινήτων και η γαλλική πρόταση υποσχέθηκε να παρέχει πολλές τοπικές θέσεις εργασίας ενώ θα υποστηρίξει και την εθνική αγορά χάλυβα.