Η Πάρος αποκτά (επιτέλους) νέο αεροδρόμιο σε λίγους μήνες

Η Πάρος αποκτά (επιτέλους) νέο αεροδρόμιο σε λίγους μήνες

498
Η Πάρος αποκτά (επιτέλους) νέο αεροδρόμιο σε λίγους μήνες

Ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι η Πάρος αποκτά νέο αεροδρόμιο από τη φετινή θερινή περίοδο. Το νέο και πολυαναμενόμενο αεροδρόμιο θα είναι σε πλήρη και κανονική λειτουργία από τις 16 Ιουλίου 2016
Σύμφωνα με δελτίο τύπου του υπουργείου μεταφορών την τελευταία τετραετία σπαταλήθηκαν στην άγονη γραμμή Πάρου επιδοτήσεις συνολικού ύψους, όσο το κόστος κατασκευής του νέου αεροδρομίου.
Με την ευκαιρία της επίσκεψης του στην Πάρο ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης συνοδευόμενος από τον Διοικητή της ΥΠΑ κ. Κων/νο Λιντζεράκο, σε συνάντηση που πραγματοποίησε στο Δημαρχείο Πάρου, με βουλευτές Κυκλάδων, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων της τοπικής κοινωνίας ανακοίνωσε επίσης ότι:
• Προωθείται, με χρηματοδότηση μέσω του Επενδυτικού Σχεδίου για την Ευρώπη («Πακέτο Γιούνκερ») νέο ολοκληρωμένο έργο περαιτέρω αναβάθμισης των αερολιμένων Κυκλάδων, στα νησιά Μήλος, Νάξος, Πάρος και Σύρος.
• Δρομολογούνται άμεσα από το Υπουργείο και την ΥΠΑ τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου.
• Προωθείται σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της Πάρου νέος ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κλπ) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομίας, που είναι αναγκαία στο νησί, δεδομένου ότι η λειτουργία του νέου αεροδρομίου τετραπλασιάζει την αεροπορική επιβατική κίνηση της Πάρου.

Ο Υπουργός κ Χρήστος Σπίρτζης, κατά την παρουσία του στην Πάρο αναφέρθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το ΥΠΟΜΕΔΙ και η ΥΠΑ για την αναμόρφωση των συμβάσεων των άγονων γραμμών, στις οποίες τόνισε ότι είχαμε για πολλές δεκαετίες σπατάλη του χρήματος του ελληνικού λαού. Επισήμανε ότι με την διαπραγμάτευση που έγινε με τις εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρίες επιτεύχθηκε τη μεταβατική τρέχουσα περίοδο έκπτωση της τάξης του 33%, από την Olympic Air και 25% μεσοσταθμικά από όλες τις άλλες εταιρίες, καθώς επίσης ότι με το νέο διαγωνισμό που προωθείται για τις άγονες γραμμές προβλέπεται να γίνει εξοικονόμηση της τάξης του 75%. Με την ευκαιρία των διαπραγματεύσεων για τις άγονες γραμμές είπε ό Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ότι συζητήθηκαν και άλλα θέματα.
Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε ειδικά στο γεγονός ότι η αεροπορική εταιρία Olympic Air ανέλαβε με δωρεά της, να κατασκευαστεί το μισό κτίριο αεροσταθμού του νέου αεροδρομίου Πάρου και επικουρικά έργα (δρόμους, parking περιβάλλοντα χώρο κλπ), εκφράζοντας δημόσια τις ευχαριστίες του για αυτή την πρωτοβουλία της Olympic Air. Επίσης ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ευχαρίστησε και τους πολίτες που συνέδραμαν ή πρόκειται να συνδράμουν, προσφέροντας οικονομική βοήθεια στο πλαίσιο σχετικής πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει ο δήμος Πάρου, για την ενίσχυση της χρηματοδότησης έργων του νέου αεροδρομίου.

Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου φέρνει παράλληλα πολύ μεγάλο όφελος στο ελληνικό δημόσιο. Η Πάρος εντάχθηκε στις άγονες γραμμές εξαιτίας του γεγονότος ότι μέχρι τώρα δεν διέθετε επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά μόνον έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί μόνον ένας τύπος μικρού αεροσκάφους.
Για να γίνει πραγματικότητα το νέο αεροδρόμιο Πάρου χρειάστηκε συνολικός σχεδιασμός ολοκλήρωσης της κατασκευής όλων των απαιτούμενων εγκαταστάσεων με συντονισμένες ενέργειες και παρεμβάσεις του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ και της ΥΠΑ. Παράλληλα χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν αστοχίες και παλινωδίες σχεδιασμού των προηγούμενων κυβερνήσεων. Στην Πάρο αντί για αεροδρόμιο είχε σχεδιαστεί και δρομολογήθηκε από το 2011 να γίνει μόνον ένας διάδρομος, στην κατασκευή του οποίου σημειώθηκαν επιπροσθέτως τεχνικές και οικονομικές εμπλοκές αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις σε βάθος χρόνου της προηγούμενης πενταετίας.
Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης τόνισε επίσης την αναγκαιότητα για την αναβάθμιση των δημοσίων αεροδρομίων των Κυκλάδων, Πάρου, Σύρου, Νάξου και Μήλου, όχι μόνον ως αναγκαιότητα των αεροπορικών μεταφορών αλλά και ως εθνική ανάγκη για την βιωσιμότητα των 25 περιφερειακών δημόσιων αεροδρομίων.