Ανήσυχοι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες για τις νομοθετικές εξελίξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία της...

Ανήσυχοι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες για τις νομοθετικές εξελίξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία της Κίνας

140
Ανήσυχοι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες για τις νομοθετικές εξελίξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία της Κίνας

Η 12η Συνεδρίαση Εφαρμογής της Συμφωνίας ΕΕ-Κίνας για τις θαλάσσιες μεταφορές, που διοργανώνεται αυτή τη φορά από την πολωνική κυβέρνηση, πραγματοποιήθηκε στο Szczecin, της Πολωνίας μεταξύ 21 και 23 Σεπτέμβρη. Αντιπρόσωποι του κινεζικού Υπουργείου Μεταφορών, της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και Κινητικότητας (DG Move) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των κρατών μελών της ΕΕ αλλά και της ECSA συμμετείχαν σε αυτό το πολύτιμο forum για τις ναυτιλιακές μεταφορές.

“Οι ετήσιες συναντήσεις μεταξύ των ισχυρότερων ναυτιλιακών δυνάμεων του κόσμου δεν είναι μόνο εξαιρετικά χρήσιμες για τις ναυτιλιακές διοικήσεις της ΕΕ και της Κίνας, αλλά και για τις αντίστοιχες ναυτιλιακές βιομηχανίες που ρυθμίζουν”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA Patrick Verhoeven και πρόσθεσε: “Προσφέρουν μια καλή επισκόπηση στις τελευταίες εξελίξεις ως προς τη ναυτιλιακή και θαλάσσια πολιτική και να παρέχουν μια σταθερή και τακτική πλατφόρμα, η οποία προάγει τις συζητήσεις για θέματα που τέθηκαν από τον κλάδο της ναυτιλίας ».

Ένα από τα θέματα προτεραιότητας της ECSA που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης είναι η επέκταση της Ελεύθερης Ζώνης Εμπορίου της Σαγκάης σε πέντε νέα λιμάνια. Σε αυτές τις ζώνες ελεύθερου εμπορίου, τα πλοία κινεζικών συμφερόντων μπορούν πλέον να μεταφέρουν φορτία μεταξύ των κινεζικών λιμένων ανεξάρτητα από τη χώρα νηολόγησης του πλοίου. Οι πλοιοκτήτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραμένουν ανήσυχη για την εξέλιξη αυτή, δεδομένου ότι αυτό το καθεστώς τοποθετεί τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις ευρωπαϊκών συμφερόντων σε μειονεκτική θέση έναντι των κινεζικών εταιρειών. Μέχρι σήμερα, όλα τα δρομολόγια καμποτάζ, μεταξύ δηλαδή κινεζικών λιμένων, έπρεπε να είναι τόσο κινεζικής ιδιοκτησίας όσο και νηολογημένα στην κινεζική σημαία. Ο κανόνας αυτός διαφέρει επίσης από τη διεθνή πρακτική ως προς το καμποτάζ που εστιάζεται στη σημαία του πλοίου και όχι στην εθνικότητα του πλοιοκτήτη ως προς την πρόσβαση στην εσωτερική αγορά μιας χώρας.