Διαλύσεις πλοίων: Aντικρουόμενες εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς

Διαλύσεις πλοίων: Aντικρουόμενες εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς

1
Διαλύσεις πλοίων: Aντικρουόμενες εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

«Μπερδεμένη» μπορεί να χαρακτηριστεί η προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των διαλύσεων και όπως φαίνεται έτσι θα είναι και η επόμενη καθώς οι Cash Buyers και οι End buyers προσπαθούν να «μαντέψουν» σε ποια κατεύθυνση θα κινηθεί η αγορά πριν εμπλακούν στο «παιχνίδι» των διαπραγματεύσεων. 

Από πλευράς θεμελιωδών μεγεθών, όπως νομισματικές ισοτιμίες και τιμές σιδήρου, δεν υπάρχει καμία σημαντική διαφοροποίηση με τη γνωστή και αναμενόμενη μεταβλητότητα τους που επικρατεί το τελευταίο διάστημα, δημιουργώντας έτσι αντικρουόμενες εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς καθώς μερικοί θεωρούν πως οι τιμές θα διορθώσουν πτωτικά, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο τέτοια εποχή, ενώ άλλοι θεωρούν ότι οι τιμές θα κινηθούν ανοδικά λόγω έλλειψης τονάζ.                                

Η Ινδία, ουσιαστικά ήταν η μόνη «ανοιχτή» αγορά καθώς το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές εορτάζουν το Ραμαζάνι με το Μπαγκλαντές να είναι επίσης αντιμέτωπο με τις έντονες βροχοπτώσεις (μουσώνες). Την ίδια στιγμή και ενώ η ρουπία διαπραγματεύεται σε υγιή επίπεδα, κάτω από τις 60 προς το δολάριο, οι προσφερόμενες τιμές έχουν υποστεί πτωτική πορεία και όπως όλα δείχνουν το μοτίβο αυτό θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού για να αρχίσουν και πάλι να ανεβαίνουν κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου.                          

Στο Μπαγκλαντές, οι δυνατές βροχοπτώσεις που επικρατούν στην περιοχή σε συνδυασμό με το Ραμαζάνι, το έχουν βγάλει εκτός αγοράς, με αποτέλεσμα πλοία τα οποία κατευθυνόντουσαν προς την περιοχή να συνεχίζουν με προορισμό την Ινδία η το Πακιστάν όπου οι τιμές είναι σε υψηλότερα επίπεδα.         

Στο Πακιστάν, η αδράνεια των προηγούμενων εβδομάδων, οδήγησε τους End Buyers να βγουν και πάλι στην αγορά αναζητώντας ευκαιρίες, αλλά για άλλη μία φορά ήρθαν αντιμέτωποι με τις υψηλότερες τιμές της Ινδίας και για να παραμείνουν στο «παιχνίδι» θα πρέπει να υπάρξει περαιτέρω βελτίωση των τιμών.         

Στη Κίνα, συνεχίζεται το γνωστό σενάριο των επιδοτήσεων και υπολογίζεται ότι μέχρι στιγμής έχουν γίνει πάνω από 100 πράξεις και ο αριθμός αυτός θα ανέβει και άλλο, δεδομένου ότι το πρόγραμμα των επιδοτήσεων θα είναι σε ισχύ μέχρι το 2015.   

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 566,310 DWT, εκ των οποίων περίπου το 35% (200,463 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 24% (133,811 DWT) δεξαμενόπλοια (FSO), και το 41% (232,036 DWT) Containers. 

 Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 445 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 310 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.