Πειθαρχία και υπευθυνότητα πρέπει να επιδείξουν οι πλοιοκτήτες ώστε η ανάκαμψη να...

Πειθαρχία και υπευθυνότητα πρέπει να επιδείξουν οι πλοιοκτήτες ώστε η ανάκαμψη να έχει πιο γερές βάσεις και μεγαλύτερη διάρκεια!

18
Πειθαρχία και υπευθυνότητα πρέπει να επιδείξουν οι πλοιοκτήτες ώστε η ανάκαμψη να έχει πιο γερές βάσεις και μεγαλύτερη διάρκεια!

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1,483 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,390 μονάδες με $ 16,554 την ημέρα, BPI 1,362 μονάδες στα  $ 10,880 την ημέρα, BSI 1,393 μονάδες στα $ 14,570 την ημέρα και BHSI 728 μονάδες στα $ 10,282 την ημέρα.

Για άλλη μία φορά παραμένουμε θεατές του ίδιου έργου με την ναυλαγορά να αντέχει στις 1,500 μονάδες, πάνω – κάτω, τα Capes και τα Panamax να παρουσιάζουν διορθωτικές τάσεις προς τα κάτω ενώ τα Supramax και τα Handysize να συνεχίζουν αργά αλλά σταθερά την ανοδική τους πορεία.

Να σημειώσουμε ότι στην παρούσα κατάσταση τα ημερήσια έσοδα των Supramax είναι κατά 35% περίπου περισσότερα από αυτά των μεγαλύτερων Panamax καθώς τα ημερήσια έσοδα των Panamax τείνουν να είναι σχεδόν ίδια με αυτά των Handysize.

Όπως έχουμε προαναφέρει οι περισσότερες εκτιμήσεις, εκ των οποίων κάποιες έχουμε επισημάνει σε προγενέστερες ανασκοπήσεις μας, από τον ευρύτερο κλάδο της παγκόσμιας ναυτιλιακής και οικονομικής κοινότητας κάνουν λόγο για βελτίωση της ναυλαγοράς από το 2014 γεγονός που αντικατοπτρίζεται από το αυξημένο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για νέες παραγγελίες και αγορά μεταχειρισμένων πλοίων αλλά και από την αύξηση ενδιαφέροντος από επενδυτικά σχήματα (Funds) που έχουν αρχίσει να τοποθετούνται στη ναυτιλία λόγω των χαμηλών τιμών των πλοίων (Asset Values) αλλά και τη θεώρηση για βελτίωση της αγοράς.

Φυσικά υπάρχουν και οι απόψεις που εκφράζουν αν όχι μία αντίθετη άποψη με την γενικότερη πεποίθηση για βελτίωση της ναυλαγοράς τουλάχιστον μία πιο «συντηρητική» εκτίμηση, όπως αυτή του γενικού διευθυντή της China Cosco Bulk Shipping, Xu Zunwu.

Χαρακτηριστικά αναφέρει πως ο κύκλος της πτωτικής πορείας της αγοράς λόγω της υπέρ-προσφοράς χωρητικότητας έχει φτάσει στο τέλος της αλλά θα χρειαστούν 2 – 3 χρόνια, όπου η αγορά θα είναι «εύθραυστη» και θα κυμανθεί στα τωρινά επίπεδα τοποθετώντας την ουσιαστική αλλά αργή ανάκαμψη από το 2017 και μετά, «συμβουλεύοντας» τους πλοιοκτήτες να επιδείξουν πειθαρχία και υπευθυνότητα με το να μην βάζουν νέες παραγγελίες ώστε η ανάκαμψη να έχει πιο γερές βάσεις και μεγαλύτερη διάρκεια!!!

Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και οι εξελίξεις στον κλάδο της ναυτιλιακής τραπεζικής χρηματοδότησης, στην προσπάθεια των τραπεζών να βελτιώσουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια αλλά και την ποιότητα του ενεργητικού τους «ξεφορτώνοντας» τα τοξικά δάνεια αλλά και παράλληλα μειώνοντας τον αριθμό των νέων δανείων προς την ναυτιλία.

Πρόσφατα η RBS επανεξετάζει τη συνολική της δανειακή έκθεση στη ναυτιλία με στόχο να μεταφέρει τα προβληματικά της δάνεια σε μία “Bad Bank” με στόχο τη γρήγορη πώληση τους με discount.

Εκτιμάται ότι περίπου $ 4 – $ 5 δισ. θα μεταφερθούν στη “Bad Bank” από τη συνολική της έκθεση σε ναυτιλιακά δάνεια των $ 16 δισ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η RBS θα ακολουθήσει τη στρατηγική της σταδιακής πώλησης όπως έκανε και η Lloyds Bank που τον προηγούμενο χρόνο πούλησε $ 750 εκ. και πριν 2 εβδομάδες περίπου πούλησε άλλα $ 500 εκ. ναυτιλιακών δανείων.  Βάσει αυτής της στρατηγικής η RBS ενδεχομένως να πουλήσει $ 500 εκ. τώρα και άλλα $ 500 εκ. σε έξη μήνες περίπου ελπίζοντας ότι έτσι θα επιτύχει τις καλύτερες τιμές, ιδιαίτερα αν η αγορά συνεχίσει να βελτιώνεται.

Η άλλη εναλλακτική, σύμφωνα με τους αναλυτές είναι το να προχωρήσουν σε πώληση «πυροτέχνημα» των πιο τοξικών δανείων, με discount 80%, αναγνωρίζοντας μεν μεγάλη ζημία αλλά γλυτώνοντας από τα πιο επικίνδυνα δάνεια.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Handysize, το ‘LITTLE MANATEE’ 38.838 DWT (2012 – Naikai S.B) πουλήθηκε στα $ 23,7 εκ., το ‘VENUS OCEAN’ 33.706 DWT (2012 – Shin Kochi) αγοράστηκε από την Brave Maritime στα   $ 22,5 εκ. και το ‘AMADEUS II’ 32.474 DWT (2013 – Korea Yanase) πουλήθηκε από το ναυπηγείο πριν παραδοθεί στους αρχικούς αγοραστές.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏  Στα Chemicals, το ‘STX HERO’  15.212 DWT (2009 – STX Braila) πουλήθηκε σε Γερμανούς στα $ 12 εκ. περίπου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.