Πως η Γερμανία εξαπατά το εργατικό δυναμικό της

Πως η Γερμανία εξαπατά το εργατικό δυναμικό της

3
Πως η Γερμανία εξαπατά το εργατικό δυναμικό της

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

 

Για άλλη μια φορά η Ευρωζώνη με ηγέτιδα τη Γερμανία, δείχνει την κωλυσιεργία της, λόγω πολιτικών σκοπιμοτήτων, στο να βρεθεί προ των ευθυνών της και να προτείνει επιτέλους στρατηγικές λύσεις στην αντιμετώπιση της κρίσης, αυξάνοντας ολοένα και περισσότερο τις αρνητικές κριτικές που δέχεται εντός και εκτός Ευρωζώνης.        

Τη στιγμή που η Merkel σε πρόσφατη δήλωση της αποποιείται των ευθυνών της για την αύξηση της ανεργίας στην Ευρωζώνη τονίζοντας ότι οι επιχειρήσεις δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και όχι η πολιτική, δριμεία επίθεση, μεταξύ πολλών άλλων, εξαπολύει ο επικεφαλής του Peterson Institute For International Economics, Adam Posen, κατηγορώντας ανοιχτά τη Γερμανία για τα προβλήματα στην Ευρωζώνη.  Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η Γερμανία εξαπατά το εργατικό της δυναμικό καθώς οι εργαζόμενοι δεν αμείβονται βάσει της αυξημένης παραγωγικότητας τους και οι επενδύσεις τόσο σε δημόσιο επίπεδο όσο και σε ιδιωτικό είναι μηδαμινές συντελώντας στη δημιουργία μιας χαμηλά αμειβόμενης οικονομίας.

Η Γερμανία πληγώνει την Ευρωζώνη αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο εξαιτίας των ισχυρών εξαγωγών και επιδιώκει να αρπάξει μέρος της εξαγωγικής δραστηριότητας αδύναμων χωρών οι οποίες πελαγοδρομούν μεταξύ υψηλής ανεργίας και αποπληθωρισμού.                                                                               

Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις της Eurostat, το 3ο τρίμηνο του έτους το ΑΕΠ της Ευρωζώνης παρουσίασε οριακή αύξηση κατά 0,1% σημειώνοντας επιβράδυνση από το 2ο τρίμηνο που είχε αύξηση 0,3%. 

Τα στοιχεία ήταν απογοητευτικά και για τις δύο μεγαλύτερες οικονομίες, με τη Γερμανία να επιβραδύνει και τη Γαλλία να εμφανίζει συρρίκνωση. 

Ειδικότερα η Γερμανική οικονομία εμφάνισε ανάπτυξη 0,3% το 3ο τρίμηνο επιβραδύνοντας από το προηγούμενο που αναπτύχθηκε κατά 0,7%. 

Η δε Γαλλική οικονομία συρρικνώθηκε 0,1% από το 2ο τρίμηνο που είχε ανάπτυξη 0,5%. 

Αντίστοιχα για το 3ο τρίμηνο η Ισπανία εμφάνισε οριακή αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,1%, η Ιταλία μείωση κατά 0,1% με τις προοπτικές να είναι δυσοίωνες για το σύνολο του 2013 με ύφεση στο – 1,8% και την Πορτογαλία να επιβραδύνει αισθητά με ανάπτυξη 0,2% από 1,1% το 2ο τρίμηνο. 

Το Σεπτέμβριο δε η βιομηχανική παραγωγή στην Ευρωζώνη παρουσίασε απογοητευτική επίδοση, πτώση κατά 0,5%,  που οδήγησε σε πτώση την παραγωγή στο 3ο τρίμηνο συνολικά.                                       

Σε έκθεση που δημοσίευσε μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές τράπεζες της Κίνας, η China International Capital Corp., η κυβέρνηση θα μειώσει τον στόχο για την ανάπτυξη το 2014 στο 7% και πως η μείωση αυτή θα δώσει το έναυσμα για την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων το 2014. 

Σύμφωνα με την τράπεζα, ο χαμηλότερος στόχος για την ανάπτυξη θα οδηγήσει την Κεντρική Τράπεζα σε μία πιο σφιχτή νομισματική πολιτική, η οποία ενδεχομένως να έχει ήδη ξεκινήσει καθώς τον Οκτώβριο οι Κινεζικές τράπεζες εξέδωσαν $ 83 δισ. νέα δάνεια, αρκετά χαμηλότερα από το επίπεδο του Σεπτεμβρίου. 

Στο παρελθόν, αρκετές φορές έχουμε επισημάνει το πρόβλημα των κινεζικών τραπεζών σχετικά με τα NPLs δηλαδή τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, καθώς κατέγραψαν άνοδο για 7ο διαδοχικό τρίμηνο φτάνοντας το 2ο τρίμηνο στα $ 88 δισ.  Σε ανάλυση του για τις τράπεζες το CNBC παρομοιάζει τις μεγάλες τράπεζες της Κίνας με τις Ισπανικές, εκφράζοντας την ανησυχία του για την ποιότητα του ενεργητικού τους και τις μικρότερες με αυτές της Ελλάδας με τα χαμηλά επίπεδα διαθέσιμων κεφαλαίων καθιστώντας έτσι αναγκαία την ανακεφαλαιοποίηση τους.                                         

Η Ιαπωνική οικονομία έτρεξε με ρυθμό 0,5% στο 3ο τρίμηνο έναντι του προηγουμένου, παρουσιάζοντας επιβράδυνση από το 0,9% της περιόδου Απριλίου – Ιουνίου, λόγω εξασθένισης των εξαγωγών και επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών. 

Σε ετήσια βάση, η Ιαπωνική οικονομία εμφάνισε ρυθμό ανάπτυξης 1,9%, οριακά υψηλότερα των προβλέψεων για 1,7%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.