Η Ινδία κράτησε την αγορά

Η Ινδία κράτησε την αγορά

1
Η Ινδία κράτησε την αγορά

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Ελαφρά μειωμένος ο όγκος των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά δεδομένων των συνθηκών και των εξελίξεων τα επίπεδα των 928,000 DWT θεωρούνται αρκετά ικανοποιητικά.

Ουσιαστικά την αγορά την «κράτησε» η Ινδία που εκμεταλλευόμενη τη σταθεροποίηση της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου βγήκε στην αγορά για να απορροφήσει πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και ένα σημαντικό αριθμό Containers σε ελκυστικές και ανταγωνιστικές τιμές.  Αναμένεται να διαπιστωθεί αν η αύξηση της ζήτησης και η άνοδος οφείλεται σε βελτίωση των θεμελιωδών στοιχείων της αγοράς η για άλλη μία φορά οφείλεται στη γνωστή «λογική» της σπέκουλας που κατά καιρούς ακολουθούν οι Cash Buyers.       

 Το Πακιστάν, όλη την εβδομάδα είχε αναλάβει τον ρόλο του παρατηρητή αφού λόγω της ξαφνικής επιβολής του 5% πρόσθετου φόρου, οι End Buyers περιμένουν να διευκρινιστούν όλες οι λεπτομέρειες  σχετικά με την επιβολή του νέου αυτού φόρου.  Η «πίεση» όμως από την Ινδία, δεν θα αφήσει το Πακιστάν για πολύ καιρό εκτός αγοράς αφού όπως έχουμε προαναφέρει η προσφιλή τακτική του είναι το να ακολουθεί την Ινδία.          

  Στο Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα συνεχίστηκαν οι βίαιες διαδηλώσεις έχοντας σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία δραστηριότητα όχι μόνο στον τομέα των διαλύσεων αλλά γενικότερα σε όλους τους κλάδους και σε όλη τη χώρα.   

Η Κίνα άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα χωρητικότητας τόσο στο Βορά όσο και στο Νότο σε σημείο που αρκετοί αγοραστές, ιδιαίτερα στο Νότο, δεν έμπαιναν καν στην διαδικασία διαπραγμάτευσης η προσφοράς τιμή. 

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα δεν κατάφερε να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο τόνους, κλείνοντας στους 928,383 DWT εκ των οποίων περίπου το 70% (649,913 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 15% (138,906) δεξαμενόπλοια και το  και το 15% (139,564) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, διαμορφώθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

✏  Κίνα:  Από $ 365 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.