Προβληματισμοί και διάλογοι στο συνέδριο του Institute of Charterered Shipbrokers Greek Branch

Προβληματισμοί και διάλογοι στο συνέδριο του Institute of Charterered Shipbrokers Greek Branch

16
Προβληματισμοί και διάλογοι στο συνέδριο του Institute of Charterered Shipbrokers Greek Branch

Ολοκληρώθηκε το συνέδριο του Institute of Charterered Shipbrokers Greek Branch, με θέμα «Orderbook havoc in a marginal market. Scrap or trade?’». Το συνέδριο έλαβε χώρα στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος όπου παραβρέθηκαν επιχειρηματίες και στελέχη από το χώρο της ναυτιλίας και των παραναυτιλιακών επαγγελμάτων.

Στο φετινό συνέδριο συμμετείχαν ως ομιλητές ο κος. Νικόλαος Α. Τσαβλίρης, πρόεδρος της Tsavliris Salvage Group και του ICS Greek Branch; ο κος. Μιχάλης Μποδόυρογλου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paragon Shipping Inc.; ο κος. Philip Bush, Μάνατζερ της Global Marketing Systems Inc., ο κος. Γιώργος Ξυραδάκης διευθύνων σύμβουλος της XRTC Ltd, ο κος. Georgi Slavov, υπεύθυνος του τμήματος ανάλυσης ξηρού φορτίου και πρώτων υλών της ICAP Shipping Ltd και τέλος ο κος. Simon Ward, τμηματικός διευθυντής της HSBC Shipping Services Limited. Καθένας από τους ομιλητές παρουσίασε την εκτίμηση του για την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά της ναυτιλίας και εξέφρασε τις απόψεις του για το μέλλον.

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κος. Γιώργος Γράτσος, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, συνεχάρει το ICS Greek Branch για την επιτυχημένη του προσφορά στο χώρο εκπαίδευσης ναυτιλιακών στελεχών.

Την εκδήλωση άνοιξε η διευθύντρια του Institute of Chartered Shipbrokers Greek Branch και του HMC, κα. Ναταλία Μαργιώλη Κομνηνού η οποία στην ομιλία της τόνισε ότι «οι παρούσες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, είναι αποτέλεσμα της προηγουμένης ανοδικής τάσης αλλά και των γεγονότων που μεσολάβησαν το 2011 στην Ιαπωνία, στη Λιβύη και στη Μέση Ανατολή. Οι υπάρχουσες παραγγελίες και τα χαμηλά ναύλα, δημιουργούν ένα νέο δίλημμα στους ναυτιλιακούς κύκλους: Να οδηγηθούν τα πλοία προς διάλυση ή να συνεχίσουν να βρίσκονται στην αγορά ».

Με μια αναφορά στους παραδοσιακούς Έλληνες εφοπλιστές και στη συνήθειά τους να κρατάνε τα βαπόρια  ως το τέλος της λειτουργικής τους ζωής, άνοιξε την ομιλία του ο πρόεδρος του ICS Greek Branch, κ. Τσαβλίρης. Επεσήμανε ότι παρά την απόφαση που μια εταιρία θα πάρει σχετικά με το εάν θα διαλύσει ένα πλοίο, εάν θα το αφήσει στην αγορά ή θα το παροπλίσει, είναι δύσκολο να επέλθει η ισορροπία στην αγορά , καθώς η υπάρχουσα προσφορά tonnage, υπερβαίνει την παγκόσμια ζήτηση για εμπόριο.  Σύμφωνα με τον κ. Τσαβλίρη, μόνο ένας πιο εντατικός ρυθμός διάλυσης πλοίων σε συνδυασμό με λιγότερες παραγγελίες, θα μπορέσει να επιτύχει μείωση του παγκόσμιου στόλου και καλύτερες συνθήκες στη ναυλαγορά. Τέλος, κατέληξε ότι ” τώρα είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για να υιοθετήσουμε την παραπάνω πολιτική και ενώ οι τιμές διάλυσης είναι ακόμη υψηλές”.

Ο κ. Slavov, αρχικά, αναφέρθηκε στην πλεονάζουσα προσφορά σε σχέση με την υπάρχουσα ζήτηση των αγορών, επισημαίνοντας ότι τα δυο μεγέθη δεν θα ισορροπήσουν πριν το τέλος του 2012 ή αρχές του 2013. Ως αποτέλεσμα, η παραπάνω εκτίμηση κρατά την αγορά σε χαμηλά επίπεδα  και προβάλει τον μεγαλύτερο κίνδυνο που έγκειται στην μελλοντική διαθέσιμη χωρητικότητα στα ναυπηγεία  η οποία ενδέχεται να επιφέρει και την επόμενη επενδυτική έξαρση.

Ο κ. Bush δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ποιότητα των διαλυτηρίων και στην ανάγκη για βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν, ώστε να αναπτυχθεί η συγκεκριμένη αγορά του scrap.

Ο κ. Μιχάλης Μποδουρογλου, αναγνώρισε ότι σε μια αγορά, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις λειτουργικές παραμέτρους- εμπόριο ή παροπλισμός, καθώς και τις επενδυτικές επιλογές- διάλυση ή αγορά βαποριών.

Μετά από μια διεξοδική ανάλυση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων της κάθε παραμέτρου, κατέδειξε ότι ο στόχος κάθε εταιρίας είναι να διασφαλίζει ρευστότητα και οικονομική ασφάλεια, διασφαλίζοντας την ικανότητα να λαμβάνει η ίδια, και όχι άλλοι, τις αποφάσεις της για το μέλλον.

Από την πλευρά του ναυλομεσίτη προσέγγισε το θέμα ο κος Simon Ward, εξετάζοντας  το λόγο για τον οποίον οι πλοιοκτήτες πουλάνε τα πλοία τους προς διάλυση, τις επιδράσεις της διάλυσης στους διάφορους τομείς και το δίλημμα των εφοπλιστών για τη χρονική καταλληλότητα του να κρατήσουν ή να πουλήσουν τα πλοία τους. Εξετάζοντας τους διάφορους τομείς επισήμανε ότι παλιά πλοία ξηρού φορτίου κυρίως μικρού μεγέθους επιμήκυναν τη λειτουργική τους ζωής κυρίως στα χρόνια της ανάκαμψης. Αυτό απέτρεψε τους πλοιοκτήτες από το scrapping.

Επομένως ο συνδυασμός των αυξημένων παραγγελιών και των πλοίων μεγάλης ηλικίας, προκάλεσαν την υπάρχουσα υπερπροσφορά. Όσον αφορά στα δεξαμενόπλοια, ο κ. Ward, σημείωσε ότι μεγάλο κύμα απόσυρσης έλαβε χωρά τα τελευταία έτη εξαιτίας της διαδικασίας αντικατάστασης των μονού τοιχώματος πλοίων με αντίστοιχα διπλών τοιχωμάτων λόγω των κανονισμών ασφαλείας. Τέλος, αναφέρθηκε στα φορτηγά πλοία (Container ships) , για τα οποία η ζήτηση εμπορευμάτων και οι οικονομίες κλίματος θα αποτελέσουν καθοριστικούς παράγοντες για το ποια πλοία θα ανταποκριθούν στις ανάγκες και ποια θα είναι “υποψήφια” για διάλυση.

Το Institute of Chartered Shipbrokers, είναι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος επαγγελματικός οργανισμός που αντιπροσωπεύει shipbrokers, ship managers και agents, ενώ διαθέτει 24 παραρτήματα σε όλο τον κόσμο. Το ICS παρέχει εξειδικευμένες επαγγελματικές γνώσεις και συνεχή ενημέρωση για τις εξελίξεις του ναυτιλιακού κλάδου. Η απόκτηση της ιδιότητας μέλους του Institute of Chartered Shipbrokers και η πιστοποίηση που παρέχει αποτελεί εγγύηση επαγγελματισμού στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Φέτος το ICS, γιορτάζει τα 100 χρόνια παρουσίας και προσφοράς επαγγελματικών στανταρ στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα