Η Ναμίμπια, το νέο μέτωπο για την αγορά δεξαμενόπλοιων

Η Ναμίμπια, το νέο μέτωπο για την αγορά δεξαμενόπλοιων

164
Η Ναμίμπια, το νέο μέτωπο για την αγορά δεξαμενόπλοιων

Μπορεί τα τελευταία χρόνια τα βλέμματα της αγοράς των δεξαμενόπλοιων να είναι στραμμένα σε έναν απροσδόκητο σύμμαχο, τη Γουιάνα, της οποίας η παραγωγή πετρελαίου το 2025 θα φτάσει τους 800.000 τόνους/ημέρα από μηδέν το 2019, ωστόσο και άλλες χώρες φαίνεται πως θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο.

Μια τέτοια περίπτωση είναι η Ναμίμπια, η οποία βρίσκεται ανάμεσα στην πλούσια σε πετρέλαιο Ανγκόλα και τη φτωχή σε πετρέλαιο Νότια Αφρική. Το 1970 και το 1980 άρχισαν να διερευνώνται οι προοπτικές άντλησης πετρελαίου, ωστόσο εκείνη την περίοδο το περιβάλλον για τέτοιες προσπάθειες δεν ήταν ώριμο. Παρά το γεγονός ότι το κοίτασμα φυσικού αερίου Kudu ανακαλύφθηκε πριν από 50 χρόνια, δεν αναπτύχθηκε ποτέ. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει με την έναρξη της παραγωγής μεταξύ 2026 και 2028, εάν η Τελική Επενδυτική Απόφαση ληφθεί φέτος. Σημείο καμπής αποτέλεσε το έτος 2022, όταν οι Shell και TotalEnergies ανακάλυψαν πετρέλαιο στα πεδία Graff και Venus. Το τελευταίο θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη ανακάλυψη που έχει γίνει ποτέ στην Υποσαχάρια Αφρική και μία από τις δέκα κορυφαίες ανακαλύψεις του αιώνα. Η εξορυκτική δραστηριότητα συνεχίζεται από το 2022, ωστόσο οι μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή δεν αποκάλυψαν τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων τους. Παρ’ όλα αυτά, με την TotalEnergies να δαπανά το 50% του προϋπολογισμού της για έρευνες στη χώρα πέρυσι και να σχεδιάζει να δαπανήσει το 30% του προϋπολογισμού της εκεί φέτος, η περιοχή έχει σαφώς σημαντικές δυνατότητες. Εκτός από την TotalEnergies και τη Shell, η Galp πραγματοποιεί γεωτρήσεις, ενώ η Chevron και η Woodside έχουν πραγματοποιήσει σεισμικές έρευνες.

Η συμβουλευτική εταιρεία Wood Mackenzie εκτιμά ότι η παραγωγή θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 500.000 βαρέλια/ημέρα μέσα σε μία δεκαετία και να συνεχίσει να αυξάνεται στη συνέχεια, με την παραγωγή να είναι πιθανό να εκκινεί προς το τέλος αυτής της δεκαετίας (2028 ή 2029).

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, η Ναμίμπια δύσκολα θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για τα δεξαμενόπλοια αυτή τη δεκαετία. Ωστόσο, θα αποτελέσει σημείο ενδιαφέροντος για την αγορά πετρελαίου, το οποίο θα απαιτεί δεξαμενόπλοια για μεταφορά στις χώρες εξαγωγής. Αν και τα μέχρι στιγμής δεδομένα για την ποιότητα του πετρελαίου είναι λίγα, η ζήτηση για το πετρέλαιο της Ναμίμπια πιθανότατα θα προέρχεται από την Ανατολή, με τα VLCCs και τα Suezmaxes να επωφελούνται περισσότερο.

Πηγή: Tanker Market Report / Gibson

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.