Ο αντίκτυπος των γεωπολιτικών τριγμών στους ναύλους tankers και containerships

Ο αντίκτυπος των γεωπολιτικών τριγμών στους ναύλους tankers και containerships

101
Ο αντίκτυπος των γεωπολιτικών τριγμών στους ναύλους tankers και containerships

Τα πλοία επιλέγουν να «αποφεύγουν» την Ερυθρά Θάλασσα εν μέσω της έκρυθμης γεωπολιτικής κατάστασης στη Μέση Ανατολή, που έχει οδηγήσει σε αυξημένη επιθετικότητα των αναρτών Χούθι της Υεμένης.

Το γεγονός αυτό, βάσει δημοσιευμάτων πληθώρας ειδησεογραφικών μέσων, μεταξύ αυτών των Bloomberg και CNBC, επιδρά στους ναύλους των πλοίων, με τα δεξαμενόπλοια και τα containerships να βρίσκονται στο επίκεντρο της εν λόγω εξέλιξης.

Η νέα αναδιάταξη των routes των δεξαμενόπλοιων, η οποία οφείλεται στις συνιστώσες που επικρατούν τόσο στη διώρυγα του Σουέζ όσο και σε εκείνη του Παναμά, οδηγεί σε ταξίδια μεγαλύτερων αποστάσεων. Το γεγονός αυτό παραδοσιακά έχει αποδειχθεί πως ευνοεί τους ναύλους, καθώς περιορίζει την πραγματική προσφορά της ναυτιλίας, εφόσον τα πλοία παραμένουν ναυλωμένα για περισσότερο καιρό.

Ειδικότερα, οι ναύλοι των Suezmax, Aframax και MR tankers βρίσκονται σε ανοδική ρότα. Παρόμοια είναι και η κατάσταση στη ναυλαγορά των containerships, και συγκεκριμένα σε routes από την Άπω Ανατολή στην Ευρώπη. Η αύξηση στους ναύλους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν εκρηκτική τις τελευταίες ημέρες, με τους ναύλους μεταξύ Σαγκάης και Ηνωμένου Βασιλείου να διαμορφώνονται άνω των $10.000/FEU έναντι $2.400/FEU μία εβδομάδα νωρίτερα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.