Ενδιάμεσοι στόχοι απανθρακοποίησης (με αστερίσκους) για τη βιομηχανία αερομεταφορών

Ενδιάμεσοι στόχοι απανθρακοποίησης (με αστερίσκους) για τη βιομηχανία αερομεταφορών

22
Ενδιάμεσοι στόχοι απανθρακοποίησης (με αστερίσκους) για τη βιομηχανία αερομεταφορών

Τη θέσπιση στόχου περιορισμού των εκπομπών στις αερομεταφορές αποφάσισαν πρόσφατα 100 κράτη, θέτοντας έναν ενδιάμεσο στόχο έως το 2030. Ο στόχος αφορά τη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 5% μέσω της χρήσης φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων και αποφασίστηκε μετά από διαβουλεύσεις πέντε ημερών των Ηνωμένων Εθνών στο Ντουμπάι, σημειώνει δημοσίευμα του Reuters.

Η εν λόγω φιλοδοξία θα επιτευχθεί μέσω της αξιοποίησης βιώσιμων καυσίμων για τις αερομεταφορές (SAF). Ωστόσο, το κόστος των SAF είναι υψηλό και, λόγω αυτού, χώρες όπως η Ρωσία και η Κίνα εξέφρασαν ανησυχίες για την επίπτωση της συγκεκριμένης απόφασης στις οικονομίες τους.

Σε κάθε περίπτωση, η εν λόγω εξέλιξη φαίνεται να συνιστά ένα ορθό βήμα βάσει των στόχων ενεργειακής μετάβασης που έχουν τεθεί και πλέον απαιτείται πράξη και ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου τροφοδοσίας καυσίμων για τη βιομηχανία.

Ωστόσο, η συμφωνία δεν είναι δεσμευτική και συνεπώς προκαλείται προβληματισμός για το πώς θα πράξουν χώρες που ήταν κάθετες στην απόφαση, όπως η Σαουδική Αραβία και το Ιράκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.