Οι επενδύσεις κινεζικών εταιρειών σε τερματικά εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη και στη Μεσόγειο ανέρχονταν σε 31 έως τα τέλη Αυγούστου, δείγμα της αυξημένης δραστηριότητας των κινεζικών κρατικών εταιρειών στα ευρωπαϊκά λιμενικά δίκτυα από το 2016 και έπειτα, σημειώνει με ανάρτησή της η Alphaliner.
Το debate για την επιρροή της Κίνας στις υποδομές μεταφορών της Ευρώπης αναζωπυρώθηκε εκ νέου φέτος, μετά την πολυσυζητημένη προσφορά της COSCO Shipping Ports για την εξαγορά του 35% του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Αμβούργου, Tollerort Terminal (CTT). Εν τέλει, το κινεζικό conglomerate προέβη στην εξαγορά του 24,99% του γερμανικού τερματικού.
Με τη συμμετοχή της στην Tollerort, η COSCO κατέχει μετοχικά μερίδια σε έντεκα τερματικά σε επτά ευρωπαϊκές χώρες. Η επιταχυνόμενη δραστηριότητα στην Ευρώπη από το 2016 αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματα της COSCO SP: το 32% των εσόδων της ή $176 εκατ. προήλθαν από τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες το 2016, έτος κατά το οποίο αγόρασε πλειοψηφικό μερίδιο στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς. Μέχρι το 2022, το ποσοστό αυτό είχε αυξηθεί σε $682 εκατ. ή 47% των συνολικών εσόδων.