Οι κινήσεις με τον μαύρο χρυσό και οι επιδράσεις στα δεξαμενόπλοια

Οι κινήσεις με τον μαύρο χρυσό και οι επιδράσεις στα δεξαμενόπλοια

224
Οι κινήσεις με τον μαύρο χρυσό και οι επιδράσεις στα δεξαμενόπλοια

Σημαντικές προκλήσεις αντιμετωπίζουν τα διυλιστήρια διεθνώς, τα οποία αδυνατούν να παραγάγουν αρκετές ποσότητες diesel, με αποτέλεσμα κύριες οικονομίες να στερούνται το καύσιμο για τη λειτουργία των μεταφορών και των βιομηχανιών τους, ενώ την ίδια ώρα ένας νέος γύρος πληθωρισμού πυροδοτείται.

Το ανωτέρω σημειώνει στο τελευταίο της report η Xclusiv Shipbrokers, τονίζοντας παράλληλα ότι οι τιμές πετρελαίου κινούνται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στα υψηλότερα από τον Νοέμβριο του 2022. Ενδεικτικά, το WTI έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $90/βαρέλι και το brent στα $94/βαρέλι, ωθώντας προς τα επάνω και τα παράγωγα πετρελαίου όπως το diesel. Για παράδειγμα, η τιμή πώλησης του ντίζελ στις ΗΠΑ αυξήθηκε στο υψηλότερο επίπεδο που έχει σημειωθεί ποτέ γι’ αυτή την εποχή του έτους, σε περίπου 195 δολάρια, ενώ στην Ευρώπη η αντίστοιχη τιμή έχει αυξηθεί κατά 60% από το καλοκαίρι. Κανείς δεν αμφισβητεί ότι η κατάσταση μπορεί να χειροτερέψει, δεδομένης της στενότητας της προσφοράς αργού πετρελαίου, σημειώνουν οι αναλυτές της Shipbrokers.

Νωρίτερα τον Σεπτέμβριο, τόσο η Σαουδική Αραβία όσο και η Ρωσία ανακοίνωσαν την παράταση των περικοπών στην προσφορά πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους. Επιπλέον, η Ρωσία πρόσφατα επέβαλε προσωρινή απαγόρευση στις εξαγωγές βενζίνης και diesel για τη σταθεροποίηση της εγχώριας αγοράς και τον έλεγχο των τιμών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η απαγόρευση δεν ισχύει για τα καύσιμα που παρέχονται βάσει διακυβερνητικών συμφωνιών σε μέλη της Ευρασιατικής Οικονομικής Ένωσης υπό την ηγεσία της Μόσχας, η οποία περιλαμβάνει τη Λευκορωσία, το Καζακστάν, την Αρμενία και το Κιργιστάν. Σύμφωνα με τα δεδομένα της Xclusiv, εντός Σεπτεμβρίου 2023, η Ρωσία έχει ήδη μειώσει τις θαλάσσιες εξαγωγές ντίζελ και πετρελαίου κίνησης κατά σχεδόν 30%, σε περίπου 1,7 εκατ. μετρικούς τόνους, σε σύγκριση με τις εξαγωγές του Αυγούστου 2023. Τα διυλιστήρια στη Ρωσία παράγουν συνήθως διπλάσια ποσότητα ντίζελ από όση απαιτείται για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης και εξάγουν το ήμισυ της παραγωγής τους κάθε χρόνο. Ως εκ τούτου, η απόφαση της Ρωσίας να απαγορεύσει τις εξαγωγές diesel και βενζίνης ίσως δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Ο αντίκτυπος στην αγορά θα εξαρτηθεί από το πόσο προσωρινή θα είναι αυτή η απαγόρευση.

Καθώς η παγκόσμια ζήτηση προϊόντων πετρελαίου παραμένει σταθερή ή έχει ελαφρώς ανοδική τάση και η προσφορά ρωσικών προϊόντων πετρελαίου μειώνεται, τα πλοία που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά ρωσικών προϊόντων ενδέχεται να διατεθούν στη spot αγορά για το θαλάσσιο εμπόριο που δεν υπόκειται σε κυρώσεις, αυξάνοντας την προσφορά πλοίων και επηρεάζοντας αρνητικά τις τιμές των ναύλων, καταλήγει η Xclusiv.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.