Τα tankers αντιμέτωπα με τον «τυφώνα» OPEC+

Τα tankers αντιμέτωπα με τον «τυφώνα» OPEC+

1538
Τα tankers αντιμέτωπα με τον «τυφώνα» OPEC+

Μετά από μια περίοδο ευφορίας, τα δεξαμενόπλοια βρίσκονται αντιμέτωπα με προκλήσεις τους τελευταίους μήνες, οι οποίες εντάθηκαν το περασμένο καλοκαίρι. Πλέον, αβεβαιότητα επικρατεί αναφορικά με τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της ναυλαγοράς, η οποία σε σημαντικό βαθμό πηγάζει από την πολιτική που χαράσσει ο OPEC+.

Ειδικότερα, τα μέλη του OPEC+, και δη εκείνα της Μέσης Ανατολής με οδηγό τη Σαουδική Αραβία, ακολουθούν στρατηγική περιορισμού της προσφοράς πετρελαίου, προκειμένου οι τιμές να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας κατέγραψαν σημαντική πτώση τον περασμένο Αύγουστο και διαμορφώθηκαν στα περίπου 5,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Μάρτιο του 2021.

Την ίδια ώρα, η Ρωσία έχει έλθει σε συμφωνία με τους εταίρους της στον OPEC+ να περιορίσει τις εξαγωγές πετρελαίου της. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ευρύτερη στρατηγική του OPEC+, αναμένεται να οδηγήσουν τις τιμές πετρελαίου σε περαιτέρω άνοδο.

Παραδοσιακά, οι υψηλοί ναύλοι των δεξαμενόπλοιων έρχονται σε περιόδους όπου οι τιμές πετρελαίου είναι χαμηλές. Όμως, οι περιορισμοί που έχει λάβει ήδη ο OPEC+ και τους οποίους ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι θα επεκτείνει έχουν θολώσει το outlook της αγοράς.

Ενδεικτικά, τα κέρδη των tankers από τη μεταφορά πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα κατέγραψαν πτώση 21% την Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου και διαμορφώθηκαν στα $8.055 την ημέρα. Τα συγκεκριμένα επίπεδα είναι σχεδόν 90% χαμηλότερα από εκείνα στα μέσα Ιουνίου του 2023.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.