Ο σκοτεινός στόλος «σαλπάρει» με νεότερα δεξαμενόπλοια

Ο σκοτεινός στόλος «σαλπάρει» με νεότερα δεξαμενόπλοια

288
Ο σκοτεινός στόλος «σαλπάρει» με νεότερα δεξαμενόπλοια

Μείωση παρουσιάζει η πολύμηνη τάση χρήσης παλαιότερων και πιο επικίνδυνων δεξαμενόπλοιων, καθώς στον στόλο που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο σε όλο τον κόσμο προστίθενται νεότερα πλοία, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue Ltd.

Ειδικότερα, οι ανησυχίες για τα πλοία μεγαλύτερης ηλικίας εντάθηκαν, όταν ένα πλοίο ηλικίας 26 ετών εξερράγη στα ανοικτά της Μαλαισίας τον Μάιο και ως εκ τούτου κάποιες χώρες τα αντιμετωπίζουν με αυστηρότητα. Η Κίνα αύξησε πρόσφατα τους ελέγχους σε παλαιότερα δεξαμενόπλοια στο λιμάνι του Qingdao, ενώ η Ινδία προχώρησε στην απαγόρευση εισόδου πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών στα λιμάνια της νωρίτερα φέτος.

Σε κάθε περίπτωση, ο μέσος όρος ηλικίας των δεξαμενόπλοιων που πωλήθηκαν σε αγνώστου ταυτότητος αγοραστές, ένα χαρακτηριστικό που ίσως καταδεικνύει ότι το πλοίο ανήκει στον σκοτεινό στόλο, μειώθηκε στα 15 χρόνια αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με τη VesselsValue, ενώ τον Οκτώβριο ήταν 19 έτη.

Η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια έχει επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής πολλών εξ αυτών, ενώ ούτε ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου δεν έχει διαλυθεί για επτά μήνες, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd.

Απόρροια όλων αυτών είναι τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων πετρελαίου να ανέλθουν σε περίπου $100.000 την ημέρα, σε σύγκριση με τον μέσο όρο των $23.000 την ημέρα από το 2017. Περαιτέρω αγορές νεότερων πλοίων ενισχύουν τις πιθανότητες οι τιμές να σημειώσουν αύξηση.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.