Η επόμενη μέρα για τη Διώρυγα του Σουέζ και οι προοπτικές ελληνικών επενδύσεων

    113
    Η επόμενη μέρα για τη Διώρυγα του Σουέζ και οι προοπτικές ελληνικών επενδύσεων

    Στις 5 και 6 Ιουλίου 2023 πραγματοποιήθηκε το 1ο Αραβο-Ελληνικό Ναυτιλιακό Συνέδριο, υπό την αιγίδα του αντίστοιχου/ομώνυμου Επιμελητηρίου.

    Το συνέδριο, πρώτο του είδους του, συγκέντρωσε κάτω από την ίδια στέγη Έλληνες και Άραβες επιχειρηματίες της ναυτιλίας και των συναφών βιομηχανιών. Οι ομιλητές επικοινώνησαν ζητήματα που σχετίζονται με τους λιμένες, τη διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας, το θαλάσσιο εμπόριο, τις επενδύσεις, τη χρήση νέων τεχνολογιών στα πλοία, την εκπαίδευση των ναυτικών, τα ναυπηγεία και την ανακύκλωση πλοίων, για να καταλήξουν στο στοίχημα της πράσινης ναυτιλίας.

    Υπό αυτό το πρίσμα, ο πρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής της κρατικής εταιρείας Canal Suez Authority, ναύαρχος Ossama Rabiee, ανέπτυξε ενδελεχώς τόσο το στρατηγικό πλάνο όσο και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Διώρυγας του Σουέζ.

    Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στάθηκε ιδιαίτερα στην προσπάθεια του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση που συντελείται στον ναυτιλιακό κλάδο. Με βάση τα λεγόμενά του, η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ χαιρετίζει αυτή την κίνηση, θέτοντας ως στόχο το Σουέζ να μετατραπεί σε «Πράσινη Διώρυγα» μέχρι τα τέλη του 2030. Η δίοδος από τη διώρυγα συμβάλλει αφενός στη μείωση των επιβλαβών για το περιβάλλον αερίων εκπομπών και αφετέρου στην εξοικονόμηση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων κατά 20-80% σε σχέση με τις εναλλακτικές διαδρομές, δήλωσε χαρακτηριστικά από το βήμα του στο συνέδριο.

    Στη συνέχεια, υπογράμμισε την προοπτική επενδύσεων από τον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο στις πολύπλευρες δραστηριότητες της κρατικής αιγυπτιακής εταιρείας. Ως παράδειγμα έφερε τη νεο-ιδρυθείσα «Anti-pollution», η οποία αποτελεί σύμπραξη της Διώρυγας του Σουέζ με εταιρική παραφυάδα του ομίλου Βασιλειάδη, αναφέροντας παράλληλα πως το ύψος των επενδύσεων ανέρχεται στα $150 εκατ. σε βάθος πενταετίας.

    Επιπροσθέτως, ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη δυνατότητα διείσδυσης ελληνικών επενδύσεων στην ιχθυοκαλλιέργεια, κυρίως λόγω της ύπαρξης δύο δεξαμενών μεγάλου μεγέθους στις υποδομές της διώρυγας αλλά και της επιτυχούς ‒διαχρονικά‒ παρουσίας των Ελλήνων επιχειρηματιών στον εν λόγω κλάδο.

    Κλείνοντας, επισήμανε τον εξέχοντα ρόλο που διαδραματίζει η Διώρυγα του Σουέζ στις διεθνείς μεταφορές. Η θαλάσσια αυτή αρτηρία, όπως έχει χαρακτηριστεί, αντιπροσωπεύει περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου. Με βάση τα στοιχεία που παρέθεσε, το 2022 διήλθαν από το Σουέζ 25.911 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1,5 δισ. τόνων.

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.