Τα κρουαζιερόπλοια σηκώνουν άγκυρες, τα λιμάνια «ασφυκτιούν»

Τα κρουαζιερόπλοια σηκώνουν άγκυρες, τα λιμάνια «ασφυκτιούν»

73
Τα κρουαζιερόπλοια σηκώνουν άγκυρες, τα λιμάνια «ασφυκτιούν»

Το 2022 ήταν το έτος που σηματοδότησε την ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας μετά την πανδημία, οδηγώντας σε ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποδείχτηκε «σωτήρια» για πληθώρα βιομηχανιών, μεταξύ άλλων για τις αερομεταφορές αλλά και για την κρουαζιέρα.

Ωστόσο, η υψηλή ζήτηση στις συγκεκριμένες βιομηχανίες φαίνεται να δημιούργησε και περιβαλλοντικούς σκοπέλους. Δημοσίευμα των Financial Times, επικαλούμενο σχετική έρευνα, σημειώνει ότι οι εκπομπές θείου που οφείλονται σε κρουαζιερόπλοια, σε λιμένες της Ευρώπης, διαμορφώθηκαν σε κατά τέσσερις φορές υψηλότερα επίπεδα έναντι εκείνων των επιβατικών οχημάτων.

Ειδικότερα, 509 τόνοι εκπομπών θείου από 218 κρουαζιερόπλοια στην Ευρώπη προκάλεσαν προβλήματα αναφορικά με την ποιότητα του αέρα σε πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου. Σε σύγκριση με το 2019 ‒το αμέσως προηγούμενο έτος κανονικής λειτουργίας για την αγορά κρουαζιέρας‒ οι εκπομπές εμφανίστηκαν αυξημένες: το 2019 καταγράφηκαν 465 τόνοι εκπομπών θείου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των εν λειτουργία κρουαζιερόπλοιων το 2022 ήταν μεγαλύτερος έναντι εκείνου του 2019, παρότι η επιβατική κίνηση δεν έφτασε τα επίπεδα του 2019.

Επιπλέον, όσον αφορά συγκεκριμένους λιμένες, ο λιμένας της Βαρκελώνης φαίνεται να βρίσκεται στη δυσμενέστερη θέση, καθώς το 2022 έλαβαν χώρα 805 ελλιμενισμοί, οδηγώντας σε 18 τόνους εκπομπών οξειδίων του θείου. Ο Πειραιάς βρέθηκε στην τρίτη θέση της κατάταξης, ενώ στη λίστα βρέθηκαν επίσης η Μύκονος αλλά και η Σαντορίνη.

Εικόνα1

Φωτό: Yevheniia/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.