Η εναλλακτική της Ρωσίας έναντι της διώρυγας του Σουέζ

Η εναλλακτική της Ρωσίας έναντι της διώρυγας του Σουέζ

280
Η εναλλακτική της Ρωσίας έναντι της διώρυγας του Σουέζ

Σύμβουλος του Κρεμλίνου προέτρεψε τη ρωσική κυβέρνηση να υιοθετήσει νομοθεσία η οποία θα επιτρέπει σε πλοία με ξένη σημαία να χρησιμοποιούν το Βόρειο Πέρασμα, το οποίο η Μόσχα θέλει να μετατρέψει σε μια «νέα διώρυγα του Σουέζ».

Αν και η εν λόγω ναυτιλιακή αρτηρία είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τα πλοία λόγω των καιρικών συνθηκών, θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, σε μια εποχή που το εμπόριο της Ρωσίας με τις δυτικές χώρες βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα.

«Το Βόρειο Πέρασμα αποτελεί μια νέα πρόκληση για τα διεθνή logistics», δήλωσε σε οικονομικό φόρουμ ο Ιγκόρ Λεβίτιν, πρώην υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας και νυν σύμβουλος του προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν.

Επιπλέον, μέχρι το 2024, σύμφωνα με τα κυβερνητικά σχέδια, περίπου 80 εκατ. τόνοι φορτίων ετησίως θα μπορούν να μεταφέρονται μέσω αυτού.

Παράλληλα, η Ρωσία φαίνεται να εργάζεται σε μια νομοθεσία αναφορικά με τον τρόπο χρήσης της εν λόγω εμπορικής διαδρομής από ξένα εμπορικά και πολεμικά πλοία. «Δεν έχουμε [ακόμη] καθορίσει τους κανόνες για τη διεθνή κυκλοφορία, […] Η νομοθεσία για τη διέλευση ξένων πλοίων θα πρέπει να υιοθετηθεί γρήγορα», δήλωσε ο Ιγκόρ Λεβίτιν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Βόρειο Πέρασμα, αν και αποτελεί συντομότερη διαδρομή από τη διώρυγα του Σουέζ, αποτελεί ταυτόχρονα και μια πρόκληση, καθώς είναι απαραίτητη η συνδρομή παγοθραυστικών προκειμένου να επιτευχθεί η διέλευση των πλοίων κατά μήκος της βόρειας ακτής της Ρωσίας. Οι πάγοι γύρω από τον Βόρειο Πόλο καλύπτουν μεγάλη έκταση της διαδρομής στο τέλος του χειμώνα και λιώνουν ελάχιστα τον Σεπτέμβριο. Τις τελευταίες δεκαετίες ωστόσο οι πάγοι έχουν συρρικνωθεί, γεγονός που οι επιστήμονες έχουν συνδέσει με την κλιματική αλλαγή.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.