H ξηρασία στον Παναμά, απειλή για τη ναυτιλιακή κίνηση και το εμπόριο

H ξηρασία στον Παναμά, απειλή για τη ναυτιλιακή κίνηση και το εμπόριο

561
H ξηρασία στον Παναμά, απειλή για τη ναυτιλιακή κίνηση και το εμπόριο

Έντονη ανησυχία επικρατεί αναφορικά με την ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά και τον αντίκτυπό της στη ναυτιλιακή κίνηση και στη ροή του εμπορίου.

Υψηλόβαθμα στελέχη της Αρχής της Διώρυγας σημειώνουν ότι η ξηρασία επιδεινώνεται, επηρεάζοντας σημαντικά τη στάθμη των υδάτων και άρα την κίνηση των πλοίων. Ο περασμένος Μάιος ήταν ο πιο ξηρός μήνας από το 1950 και κλιματολόγοι εκτιμούν ότι η κατάσταση ενδέχεται να επιδεινωθεί με την έλευση του φαινομένου El Nino στην Κεντρική Αμερική. Στο πλαίσιο αυτό φαντάζει επόμενη η λήψη επιπρόσθετων μέτρων για το μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που τέτοιου είδους φαινόμενα επηρεάζουν τη ναυτιλιακή αρτηρία του Παναμά. Το 2015-2016, ακραίες καιρικές συνθήκες και οι προσπάθειες της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά για εξοικονόμηση νερού συντέλεσαν στη μείωση των εσόδων κατά $40 εκατ. Τρία χρόνια αργότερα, το 2019, η Αρχή εφάρμοσε μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα πλοίων στα 44 πόδια. Εντός του έτους, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά έχει εφαρμόσει έξι προσαρμογές στο βύθισμα, οι οποίες επηρεάζουν την κίνηση των πλοίων που διέρχονται από τα neopanamax locks.

Αναλυτές εκτιμούν ότι άμεση συνέπεια των περιορισμών είναι τα containerships να κινούνται με 40% λιγότερο φορτίο. Ακόμη, εταιρείες των τακτικών γραμμών προχωρούν σε επιπρόσθετες χρεώσεις ανά εμπορευματοκιβώτιο για φορτία που φορτώνονται στην Ασία με κατεύθυνση την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ μέσω της διώρυγας. Πάντως, τα τελευταία χρόνια, η Διώρυγα του Παναμά έχει αναδυθεί ως σημαντική αρτηρία μεταφοράς LNG. Oι ΗΠΑ αυξάνουν τις εξαγωγές LNG τους από το Gulf Coast, με το κανάλι να αποτελεί μία ακόμη εναλλακτική για τους Ασιάτες αγοραστές.

Φωτό: Brian Tromp/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.