Δεξαμενόπλοια: «Αναρρίχηση» χωρίς ταβάνι για τις αξίες

Δεξαμενόπλοια: «Αναρρίχηση» χωρίς ταβάνι για τις αξίες

580
Δεξαμενόπλοια: «Αναρρίχηση» χωρίς ταβάνι για τις αξίες

Η ισχυρή εικόνα και οι θετικές προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων έχουν εκτινάξει τις αξίες των πλοίων μεταφοράς πετρελαίου και παραγώγων του σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Η εν λόγω εξέλιξη έχει διατηρηθεί επί σειρά εβδομάδων, ενώ οι αξίες συνεχίζουν να καταγράφουν άνοδο.

Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής xclusiv, το κόστος ναυπήγησης των VLCCs, Suezmaxes, Aframaxes, Panamaxes και MR2s βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα τον Απρίλιο του 2023, έναντι τόσο του Μαρτίου του 2023 όσο και του μέσου όρου του 2023, αλλά και του μέσου όρου του 2022 και του 2021. Ενδεικτικά, το κόστος ναυπήγησης ενός VLCC είναι ίσο με $121 εκατ. και ενός Aframax ίσο με $64 εκατ.

Στη second-hand αγορά, οι αξίες των VLCCs, Suezmaxes, Aframaxes και MR2s βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση, ανεξαρτήτως ηλικίας και μεγέθους. Ενδεικτικά, η αξία μεταπώλησης ενός νεότευκτου VLCC είναι ίση με $125 εκατ. ‒έναντι $98,8 εκατ. πέρυσι‒, η αξία ενός Suezmax δέκα ετών είναι ίση με $53 εκατ. ‒έναντι $34,2 εκατ. πέρυσι‒, η αξία ενός Aframax 15 ετών είναι $38,8 εκατ. ‒έναντι $19,7 εκατ. πέρυσι‒ και η αξία ενός MR2 πέντε ετών είναι $42 εκατ. ‒ έναντι $31,6 εκατ. πέρυσι.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.