Κυβερνοεπιθέσεις, ESG και ναυτική εκπαίδευση στο τραπέζι της ναυτιλίας 

Κυβερνοεπιθέσεις, ESG και ναυτική εκπαίδευση στο τραπέζι της ναυτιλίας 

127
Κυβερνοεπιθέσεις, ESG και ναυτική εκπαίδευση στο τραπέζι της ναυτιλίας 

Στις κυριότερες προκλήσεις που ήδη αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία αναφέρθηκε ο Knut Ørbeck-Nilssen, CEO, Maritime, DNV, κατά τη διάρκεια παρουσίασής του στο περιθώριο της έναρξης της ναυτιλιακής έκθεσης CMA Shipping, που έλαβε χώρα από τις 21 έως και τις 23 Μαρτίου στο Connecticut των ΗΠΑ.

Ο κ. Nilssen αρχικά επισήμανε ότι επί του παρόντος προτεραιότητα των οικονομιών αποτελεί η ενεργειακή ασφάλεια και οι όποιες ανησυχίες έχουν καθυστερήσει τις επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα εκτίμησε ότι οι επενδύσεις αυτές θα αυξηθούν και ευκαιρίες θα αναδυθούν για υπάρχουσες και νέες αγορές.

Κρίσιμη, κατά τον επικεφαλής του νηογνώμονα, πρόκληση για τη ναυτιλία αποτελούν οι κυβερνοεπιθέσεις, με τον ίδιο να υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ότι τέτοιου είδους επιθέσεις είναι αναπόφευκτες πια για τις εταιρείες του κλάδου και το πόσο προετοιμασμένες είναι αποτελεί το καίριο ερώτημα. Την ίδια ώρα, κάλεσε τις εταιρείες που πέφτουν θύματα κυβερνοεπιθέσεων να μοιράζονται τις πληροφορίες, προκειμένου η βιομηχανία να αυξήσει το επίπεδο ετοιμότητας. Ο κ. Νilssen αναφέρθηκε και στο πρόσφατο περιστατικό κυβερνοεπίθεσης στον DNV, σχολιάζοντας ότι δεν επεκτάθηκε στα κύρια ηλεκτρονικά συστήματα του νηογνώμονα και ως εκ τούτου ο αντίκτυπος ήταν μικρός.

«To ESG αλλάζει τα πάντα στον κλάδο και οι προσδοκίες για τη ναυτιλία είναι μεγάλες. Κάθε μεγάλη εταιρεία πλέον θέλει να ποσοτικοποιεί την πρόοδό του», υπογράμμισε ο CEO του DNV Maritime, αναφερόμενος στο σημαντικό αυτό ζήτημα. Πρόσθεσε δε ότι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας θα οδηγηθεί από εμπορικούς παράγοντες, παρά τη θέσπιση όλων αυτών των περιβαλλοντικών κανονισμών που διέπουν τη βιομηχανία. Έκρουσε ακόμη τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας ότι η ναυτιλία θα πρέπει να δράσει άμεσα, χωρίς να περιμένει τα μελλοντικά καύσιμα, των οποίων η διαθεσιμότητα και οι υποδομές παραμένουν φλέγον ερώτημα. Στο μέτωπο των τεχνολογιών, ο κ. Nilssen σχολίασε ότι οι μηχανές διπλού καυσίμου κερδίζουν έδαφος τα τελευταία χρόνια και η εξέλιξη αυτή αποτελεί παράδειγμα για το τι μπορεί να κάνει ο κλάδος για τις εκπομπές CO₂. Τέλος, στάθηκε στην ανάγκη εκπαίδευσης των ναυτικών για τα μελλοντικά καύσιμα και τις μελλοντικές τεχνολογίες, καθώς η απανθρακοποίηση εγείρει ζητήματα ασφάλειας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.