Μετριασμένη αισιοδοξία για τα bulk carriers

Μετριασμένη αισιοδοξία για τα bulk carriers

448
Μετριασμένη αισιοδοξία για τα bulk carriers

Μετά από πληθώρα εβδομάδων ασφυκτικής πίεσης, η ναυλαγορά των bulk carriers εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης, με τους ναύλους να διαμορφώνονται άνω των επιπέδων των OPEX. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής xclusiv, ο μέσος όρος των T/C των Supramaxes, Panamaxes και Handysizes είναι υψηλότερος κατά περίπου $2.000 έως 3.000 ανά ημέρα από τα OPEX των πλοίων.

Όσον αφορά το outlook για την αγορά των bulk carriers, επικρατεί αισιοδοξία λόγω της Ινδίας, η οποία θα αυξήσει τις δαπάνες για projects υποδομών στα $122 δισ., δημιουργώντας ζήτηση για εισαγωγές άνθρακα. Επιπλέον, η xclusiv υπογραμμίζει ότι η παγκόσμια ζήτηση χάλυβα αναμένεται να ανακάμψει κατά 2% έως 3% το 2023.

Ωστόσο, η χρηματοδότηση στην Κίνα σε τοπικό επίπεδο είναι περιορισμένη, γεγονός που οδηγεί αναλυτές να προβλέπουν νωχελικότητα στον τομέα υποδομών και κατ’ επέκταση στην ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης για χάλυβα.

Σε κάθε περίπτωση, επί του παρόντος η εικόνα στη ναυλαγορά των bulk carriers παραμένει αποδυναμωμένη. Ενδεικτικά, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς των bulk carriers BDI κατέγραψε τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση του από τον Ιούνιο του 2020 την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, ίση με 53 μονάδες ή 8,6% και διαμορφώθηκε στις 563 μονάδες.

Η πτώση ήταν ιδιαίτερα υψηλή στα Capesizes, ο δείκτης των οποίων κατέγραψε πτώση 152 μονάδων ή 28,5% και διαμορφώθηκε στις 382 μονάδες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.