Ούριος άνεμος για τα VLCCs με φόντο τις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου

Ούριος άνεμος για τα VLCCs με φόντο τις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου

96
Ούριος άνεμος για τα VLCCs με φόντο τις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου

Η αναδιάταξη των θαλάσσιων ροών πετρελαίου ευνόησε τόσο την αγορά μαύρου χρυσού όσο και εκείνη των δεξαμενόπλοιων, οι οποίες κατέγραψαν ανάκαμψη εντός του έτους, παρά τη νωχελικότητα στην Κίνα, κινητήρια δύναμη της αγοράς.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της Banchero Costa, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2022, ο συνολικός όγκος πετρελαίου που φορτώθηκε σε δεξαμενόπλοια αυξήθηκε κατά 8,6% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στους 1,87 δισ. τόνους. Όμως, παρέμεινε κάτω από τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2019 (1,93 δισ. τόνοι).

Σημαντική άνοδος κατεγράφη στις εξαγωγές των χωρών του Αραβικού Κόλπου, ειδικά στη Σαουδική Αραβία, όπου οι θαλάσσιες εξαγωγές πετρελαίου ξεπέρασαν τα προ-πανδημικά επίπεδα. Οι εξαγωγές της Ρωσίας κατέγραψαν επίσης άνοδο και ανήλθαν περίπου σε ίδια επίπεδα με εκείνα προ της πανδημίας. Εκτός αυτού, σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι θαλάσσιες εξαγωγές των ΗΠΑ, κατά 24,2% σε ετήσια βάση, και διαμορφώθηκαν στους 149,2 εκατ. τόνους. Ωστόσο, οι θαλάσσιες εξαγωγές από τη Δυτική Αφρική αλλά και τις χώρες της Βόρειας Θάλασσας εμφανίστηκαν μειωμένες σε ετήσια βάση.

Στο μέτωπο των εισαγωγών, Ινδία και Κίνα μονοπώλησαν το ενδιαφέρον, κυρίως λόγω της προτίμησής τους στο ρωσικό πετρέλαιο. Όπως σημειώνει η Banchero Costa, οι θαλάσσιες εισαγωγές της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 11,6% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν στους 203,9 εκατ. τόνους. Σημαντική άνοδος σημειώθηκε και στις θαλάσσιες εισαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (12,5%) με την ΕΕ να αναδεικνύεται σε πρώτη χώρα παγκοσμίως με συνολικές θαλάσσιες εισαγωγές 411,9 εκατ. τόνων την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.

Αντιθέτως, οι θαλάσσιες εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας εμφανίστηκαν μειωμένες σε ετήσια βάση, απόρροια κυρίως της αβεβαιότητας που επικρατούσε αναφορικά με την οικονομία της Κίνας λόγω της σκληρής πολιτικής που ακολουθούσε ενάντια στην πανδημία.

Στο πλαίσιο αυτό, το γεγονός ότι η Κίνα φαίνεται να έχει αλλάξει σελίδα στο συγκεκριμένο ζήτημα προκαλεί μετριασμένη αισιοδοξία για την αγορά δεξαμενόπλοιων, και δη για τα μεγαλύτερα μεγέθη. Εφόσον η παγκόσμια οικονομία ξεφύγει της τροχιάς ύφεσης στην οποία αναλυτές εκτιμούν πως κινείται, τα VLCCs θα επωφεληθούν σημαντικά από την άνοδο των θαλάσσιων εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας. Άλλωστε, πάνω από 80% του όγκου πετρελαίου που μεταφέρεται διά θαλάσσης στην Κίνα μεταφέρεται μέσων VLCCs.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.