
To συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αλυσίδας αξίας των θαλάσσιων μεταφορών ‒από την παραγωγή καυσίμων έως την πρόωση των πλοίων– θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στο EU ETS.
Tο παραπάνω αναφέρουν εφοπλιστικές οργανώσεις, οργανισμοί της ναυτιλίας και παραγωγοί ενέργειας σε κοινή τους επιστολή προς την ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS) της ΕΕ από το 2023 και οι λεπτομέρειες του κανονισμού βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση.
Οι υπογράφοντες την επιστολή ‒και συγκεκριμένα η Ένωση Δανών Εφοπλιστών, η Ένωση Ολλανδών Εφοπλιστών, η Ένωση Σουηδών Εφοπλιστών, το Methanol Institute, η Renewable Hydrogen Coalition και το World Shipping Council‒ υπογραμμίζουν την ανάγκη να δοθεί επίσης έμφαση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νέων ναυτιλιακών καυσίμων. Στόχος είναι να εκκινήσουν οι ζωτικής σημασίας επενδύσεις προς την επίτευξη της Συμφωνίας του Παρισιού και της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ.
«Για την υποστήριξη της μετάβασης της ναυτιλίας σε ναυτιλιακά καύσιμα παραγόμενα από ανανεώσιμες πηγές, το EU ETS πρέπει λάβει υπόψη τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των καυσίμων σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Ανησυχούμε ότι το ETS ακούσια ευνοεί τα λεγόμενα “καφέ καύσιμα” από την παραγωγή ορυκτών, που αυξάνουν τις εκπομπές GHG», τονίζει ο Jim Corbett, Environmental Director for Europe του World Shipping Council.
«Τα καύσιμα θα πρέπει να αξιολογούνται με βάση τον κύκλο ζωής τους, από τη λεγόμενη οπτική Well-to-Wake, η οποία λαμβάνει υπόψη το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την εξόρυξη, τη διύλιση και την καύση του καυσίμου στον κινητήρα του πλοίου», σημειώνει στο ίδιο πλαίσιο η Maria Skipper Schwenn, διευθύντρια του Κλίματος, Περιβάλλοντος και Ασφάλειας στην Ένωση Δανών Εφοπλιστών.
Με άλλα λόγια, προκειμένου το ETS να προωθήσει τη χρήση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, είναι απαραίτητος ο διαχωρισμός των ορυκτών καυσίμων από τα πράσινα μέσω ενός μηχανισμού επιβράβευσης των καυσίμων με το χαμηλότερο αποτύπωμα για το κλίμα.
Φωτό: Nic Bothma/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ