
Την επιμήκυνση της παραμονής του ως ηγέτης της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη πέτυχε πρόσφατα ο Σι Τζινπίνγκ, ο οποίος ανακηρύχθηκε για τρίτη συνεχόμενη φορά γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, φροντίζοντας την ίδια ώρα να συγκεντρώσει περαιτέρω εξουσίες υπό τον πλήρη έλεγχό του.
Με την ατζέντα του Πεκίνου υπό τον Σι Τζινπίνγκ να έχει καταστεί ξεκάθαρη εντός των τελευταίων ετών, ενδιαφέρον παρουσιάζει η επόμενη μέρα για την Κίνα, αλλά και για την παγκόσμια οικονομία, δεδομένης της εξάρτησης πληθώρας χωρών από τον κινεζικό δράκο.
Οικονομία
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του AFP, η κινεζική οικονομία επιβραδύνεται, τάση που αναμένεται να επιμείνει τα ερχόμενα έτη, συνιστώντας τροχοπέδη για τους φιλόδοξους στόχους ανάπτυξης που έχουν τεθεί.
Παρότι τις τελευταίες δεκαετίες ο ιδιωτικός τομέας της Κίνας σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, πλέον ο Κινέζος ηγέτης φαίνεται να στρέφεται στη δόμηση μιας οικονομίας που ωθείται από την κατανάλωση και στον περιορισμό του οικονομικού χάσματος που ταλανίζει την κινεζική κοινωνία.
Γεωπολιτική
Η ρητορική της Κίνας στο επίμαχο θέμα της Ταϊβάν γίνεται πιο δυναμική τα τελευταία έτη, με τις κινήσεις των ΗΠΑ, των οποίων η ατζέντα επιτάσσει μια ανεξάρτητη Ταϊβάν, να πυροδοτούν ολοένα επιθετικότερες αντιδράσεις.
Αναλυτές εκτιμούν ότι το Πεκίνο θα αποπειραθεί να θέσει τέλος στο status quo στην ευρύτερη περιοχή και να πραγματοποιήσει τον πολυετή του πόθο, επανενώνοντας την ηπειρωτική Κίνα με τη νήσο Ταϊβάν. Το κατά πόσο οι ΗΠΑ αλλά και λοιπές διεθνείς δυνάμεις, όπως η Ιαπωνία, θα επιχειρήσουν να σταθούν εμπόδιο μέλλει να φανεί.
Πανδημία
Παρά το γεγονός ότι αναλυτές είχαν εκτιμήσει πως η πολιτική μηδενικής ανοχής του Πεκίνου ίσως έφτανε στο τέλος της με την επανεκλογή του Σι στην ηγεσία, ο γενικός γραμματέας του ΚΚΚ υποστήριξε σθεναρά τη συγκεκριμένη πολιτική, καθιστώντας εμφανές ότι πρόκειται να την ακολουθήσει και στο μέλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη τον σημαντικό αντίκτυπο της zero covid για το παγκόσμιο εμπόριο –φαινόμενα συμφόρησης, πτώση ζήτησης–, ανησυχία επικρατεί αναφορικά με μελλοντικές εξάρσεις της πανδημίας στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ