
Mε σπασμένα φρένα κινείται το orderbook των containerships, καθώς η πολύ καλή εικόνα της ναυλαγοράς αλλά και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, που ουσιαστικά φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη ανανέωσης των στόλων, πυροδοτούν το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Ειδικότερα, βάσει της BIMCO, το orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγγίζει τα 6,5 εκατ. TEUs, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 2008. «Σε μόλις 18 μήνες, έξι εκατομμύρια TEUs έχουν προστεθεί στο orderbook», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO. Μάλιστα, συγκρινόμενο με τον υφιστάμενο στόλο, το orderbook κινείται στο 26%, ο υψηλότερος αριθμός από το 2014.
Την ίδια ώρα, οι αναλυτές της BIMCO εκτιμούν ότι από τις αρχές του 2022 έως τα τέλη του 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν 6,2 εκατ. TEUs στους ιδιοκτήτες τους. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ένας σημαντικός αριθμός ναυπηγείων σημειώνει ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα slots για ναυπηγήσεις containerships έως το 2025.
Πέραν των πολλών παραγγελιών, ο κ. Rasmussen σημειώνει ότι η συμφόρηση containerships σταδιακά θα περιοριστεί, με αποτέλεσμα περίπου 2 εκατ. TEUs να προστεθούν ακόμη στον ενεργό στόλο.
Παρά τα ανησυχητικά μηνύματα από το μέτωπο των παραγγελιών, η BIMCO εκτιμά ότι, εν μέσω σημαντικών αβεβαιοτήτων που προκύπτουν από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ένας σημαντικός αριθμός παλαιότερων πλοίων θα εξέλθει της αγοράς μέσω των διαλύσεων.
Σε κάθε περίπτωση, ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης θα επιδράσει μελλοντικά στη ναυλαγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ