
Mε σπασμένα φρένα κινείται το orderbook των containerships, καθώς η πολύ καλή εικόνα της ναυλαγοράς αλλά και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, που ουσιαστικά φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη ανανέωσης των στόλων, πυροδοτούν το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Ειδικότερα, βάσει της BIMCO, το orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγγίζει τα 6,5 εκατ. TEUs, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 2008. «Σε μόλις 18 μήνες, έξι εκατομμύρια TEUs έχουν προστεθεί στο orderbook», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO. Μάλιστα, συγκρινόμενο με τον υφιστάμενο στόλο, το orderbook κινείται στο 26%, ο υψηλότερος αριθμός από το 2014.
Την ίδια ώρα, οι αναλυτές της BIMCO εκτιμούν ότι από τις αρχές του 2022 έως τα τέλη του 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν 6,2 εκατ. TEUs στους ιδιοκτήτες τους. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ένας σημαντικός αριθμός ναυπηγείων σημειώνει ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα slots για ναυπηγήσεις containerships έως το 2025.
Πέραν των πολλών παραγγελιών, ο κ. Rasmussen σημειώνει ότι η συμφόρηση containerships σταδιακά θα περιοριστεί, με αποτέλεσμα περίπου 2 εκατ. TEUs να προστεθούν ακόμη στον ενεργό στόλο.
Παρά τα ανησυχητικά μηνύματα από το μέτωπο των παραγγελιών, η BIMCO εκτιμά ότι, εν μέσω σημαντικών αβεβαιοτήτων που προκύπτουν από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ένας σημαντικός αριθμός παλαιότερων πλοίων θα εξέλθει της αγοράς μέσω των διαλύσεων.
Σε κάθε περίπτωση, ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης θα επιδράσει μελλοντικά στη ναυλαγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ