
Mε σπασμένα φρένα κινείται το orderbook των containerships, καθώς η πολύ καλή εικόνα της ναυλαγοράς αλλά και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, που ουσιαστικά φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη ανανέωσης των στόλων, πυροδοτούν το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Ειδικότερα, βάσει της BIMCO, το orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγγίζει τα 6,5 εκατ. TEUs, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 2008. «Σε μόλις 18 μήνες, έξι εκατομμύρια TEUs έχουν προστεθεί στο orderbook», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO. Μάλιστα, συγκρινόμενο με τον υφιστάμενο στόλο, το orderbook κινείται στο 26%, ο υψηλότερος αριθμός από το 2014.
Την ίδια ώρα, οι αναλυτές της BIMCO εκτιμούν ότι από τις αρχές του 2022 έως τα τέλη του 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν 6,2 εκατ. TEUs στους ιδιοκτήτες τους. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ένας σημαντικός αριθμός ναυπηγείων σημειώνει ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα slots για ναυπηγήσεις containerships έως το 2025.
Πέραν των πολλών παραγγελιών, ο κ. Rasmussen σημειώνει ότι η συμφόρηση containerships σταδιακά θα περιοριστεί, με αποτέλεσμα περίπου 2 εκατ. TEUs να προστεθούν ακόμη στον ενεργό στόλο.
Παρά τα ανησυχητικά μηνύματα από το μέτωπο των παραγγελιών, η BIMCO εκτιμά ότι, εν μέσω σημαντικών αβεβαιοτήτων που προκύπτουν από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ένας σημαντικός αριθμός παλαιότερων πλοίων θα εξέλθει της αγοράς μέσω των διαλύσεων.
Σε κάθε περίπτωση, ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης θα επιδράσει μελλοντικά στη ναυλαγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ