Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών: Επενδύσεις άνω των 120 εκατ. ευρώ για...

Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών: Επενδύσεις άνω των 120 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του στόλου

208
Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών: Επενδύσεις άνω των 120 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του στόλου

Τη στρατηγική σημασία του εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου των προδιαγραφών για ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά για τη χώρα υπογράμμισε η ΕΛΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ, ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ, ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΤΙΚΩΝ & ΠΛΟΙΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΥΠΕΡΑΚΤΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε σήμερα. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν επενδύσεις άνω των 120 εκ. ευρώ, από εταιρείες μέλη της Ένωσης, με την απόκτηση 35 νέων σκαφών τα τελευταία χρόνια, σύγχρονης τεχνολογίας και συμβατών με τις διεθνείς προδιαγραφές, επιβεβαιώνοντας την αναπτυξιακή τους πρόθεση.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης, κύριος Παύλος Ξηραδάκης, σημείωσε πως το Προεδρικό διάταγμα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Πολιτεία για τις προδιαγραφές των ρυμουλκών πλοίων είναι στρατηγικής σημασίας και σημαντικό όχι μόνο για τον κλάδο και τον υγιή ανταγωνισμό, αλλά και γιατί: 1) είναι θέμα ασφάλειας των λιμανιών για τη θωράκιση της απρόσκοπτης εμπορευματικής και τουριστικής λειτουργίας τους, 2) είναι θέμα ασφάλειας των Ελληνικών θαλασσών από ατυχήματα και επίσης 3) είναι θέμα ανταγωνιστικότητας, διότι η εξασφάλιση σύγχρονων θαλάσσιων υπηρεσιών αναβαθμίζει τη διεθνή εικόνα της χώρας και ως τουριστικό προορισμό και ως εμπορευματικό κόμβο.

Στο πλαίσιο αυτό, τα τελευταία 2 χρόνια η Ένωση βρίσκεται σε συνεχή και συστηματική συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την έκδοση των νέων σύγχρονων προδιαγραφών για τα ρυμουλκά πλοία και έχει καταθέσει εμπεριστατωμένο σχέδιο και συγκεκριμένες προτάσεις για τις προδιαγραφές, βάσει διεθνών δεδομένων και μελετών. Ειδικά, όσον αφορά στις προδιαγραφές των ρυμουλκών, η Ένωση έχει προχωρήσει ήδη σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε ειδική μελέτη, η οποία κατατέθηκε στο Υπουργείο, ώστε να συνδράμει σε αυτήν την προσπάθεια.

Παράλληλα, αναφορά έγινε και στις επιπλέον προτάσεις που κατέθεσε η Ένωση στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το Προεδρικό Διάταγμα, για τη βέλτιστη λειτουργία του νέου πλαισίου, οι οποίες αφορούν στα εξής σημεία:

– Τα μέσα πυρόσβεσης των ρυμουλκών πλοίων, που εμπλέκονται σε υπηρεσίες επιφυλακής δεξαμενόπλοιων και πετρελαϊκών εγκαταστάσεων, θα πρέπει να συμβαδίζουν με τα διεθνή πρότυπα (FiFi 1,2 &3).

-Τα πυροσβεστικά μέσα των ρυμουλκών πλοίων θα πρέπει να συμπεριληφθούν στις υποχρεωτικές και όχι στις συνιστώμενες διατάξεις του ΠΔ.

– Διόρθωση των τύπων για το υπολογισμό της απαιτούμενης ελκτικής δύναμης των πλοίων.

– Χρήση των σύγχρονων ρυμουλκών πλοίων (διπλέλικα ή ελικοπιδάλια) στα μεγάλα και πολυσύχναστα λιμάνια.

Επιπλέον, έμφαση δόθηκε και στην επιτακτική ανάγκη εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου των τεχνικών προδιαγραφών και των ναυαγοσωστικών πλοίων, σήμερα περισσότερο από ποτέ τη στιγμή που η Τουρκία αναπτύσσεται στον τομέα αυτό ταχύτατα. Προδιαγραφές βάσει των οποίων θα μπορούν να καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της χώρας, κάλυψη της ΑΟΖ και διενέργεια Έρευνας – Διάσωσης (SAR). Με αυτόν το στόχο η Ένωση βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας σε αυτήν την κατεύθυνση και ήδη διεξάγει αντίστοιχα ειδική μελέτη σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για τις προδιαγραφές των ναυαγοσωστικών, την οποία και θα καταθέσει στην Πολιτεία.

«Από τις Ελληνικές θάλασσες διέρχονται κάθε χρόνο χιλιάδες πλοία γιγαντιαίων διαστάσεων. Με δεδομένη αυτήν την αυξημένη κίνηση των μεγαλύτερων πλοίων η συνδρομή των ρυμουλκών στον απόπλου και κατάπλου των θαλάσσιων αυτών γιγάντων είναι κομβικής σημασίας. Την εικοσαετία 2000-2020 σημειώθηκαν συνολικά 243 προσαράξεις στο Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος. Θαλάσσια ατυχήματα που οδήγησαν σε ναυάγια, όπως του Sea Diamond στη Σαντορίνη, του Express Samina έξω από την Πάρο, του Cabrera Βόρεια της Άνδρου, του Αγία Ζώνη στον Σαρωνικό, κ.α. είχαν τραγικές συνέπειες σε ανθρώπινες ζωές, στη ρύπανση της θαλάσσιας και παράκτιας περιοχής αλλά και τεράστιο οικονομικό κόστος – και όσον αφορά στο ύψος των αποζημιώσεων και όσον αφορά στις τοπικές τουριστικές και αλιευτικές δραστηριότητες. Σήμερα πολλά από αυτά τα ναυάγια παραμένουν στο βυθό των Ελληνικών θαλασσών, εξακολουθώντας να αποτελούν εστίες περιβαλλοντικής και οικονομικής απειλής. Σε αυτό ακριβώς το σημείο η θεσμοθέτηση σύγχρονων τεχνικών προδιαγραφών όχι μόνο για τα ρυμουλκά αλλά και για τα ναυαγοσωστικά τα οποία θα μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της χώρας, κάλυψη της ΑΟΖ και διενέργεια SAR, είναι μονόδρομος» υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Ένωσης.

«Σήμερα περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε ένα νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους τομείς της ρυμούλκησης, της επιθαλάσσιας αρωγής, της ναυαγιαίρεσης και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αντίστοιχες του επιπέδου της κορυφαίας παγκοσμίως Ναυτιλίας που διαθέτουμε. Οι εταιρίες μέλη της Ένωσης στηρίζουν αυτήν την προσπάθεια εκσυγχρονισμού του πλαισίου προχωρώντας σε επενδύσεις άνω των 120 εκ. ευρώ. Επενδύσεις στρατηγικής σημασίας για τη χώρα και ως τουριστικό προορισμό και ως παγκόσμιο εμπορευματικό κόμβο» σημείωσε ο κύριος Ξηραδάκης.

Φωτό: Μπουγιώτης Ευάγγελος/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.