
Το λιμάνι της Βαρκελώνης, σύμφωνα με ανακοίνωση της λιμενικής αρχής, μείωσε τις εκπομπές CO2 κατά 20% μέσω μιας σειράς συγκεκριμένων δράσεων την τελευταία τετραετία. Κατ’ αυτόν τον τρόπο έγινε το πρώτο λιμάνι στον κόσμο που του απονέμεται το αστέρι της πρωτοβουλίας Lean & Green, που προωθείται από την Ένωση Κατασκευαστών και Διανομέων (AECOC).
Για την πρόεδρο του λιμένα, Μercè Conesa, το βραβείο αυτό δείχνει, για ακόμα μία φορά, τη δέσμευση του λιμένα απέναντι στους στόχους που έχουν τεθεί από την ΕΕ και τον IMO και απορρέουν από τη Συμφωνία του Παρισιού για μείωση των εκπομπών ρύπων στον ορίζοντα 2030-2050, καθώς και στην επίτευξη των στόχων για την αειφόρο ανάπτυξη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (SDGs).
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης της πρωτοβουλίας Lean & Green, στο οποίο η καταλανική αρχή έχει ενταχθεί από το 2016, οπότε και ξεκίνησε η μέτρηση της μείωσης των εκπομπών CO2 στον λιμένα της Βαρκελώνης, η λιμενική αρχή προέβη στην ανανέωση του συνόλου του στόλου των οχημάτων της με 100% ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που επέτρεψε τη μείωση των εκπομπών κατά 50 τόνους CO2. Επιπροσθέτως, περαιτέρω εξοικονόμηση εκπομπών επετεύχθη από τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου φωτισμού με τεχνολογία LED και από την απόκτηση του 100% της ενέργειας (με πιστοποίηση προέλευσης) από ανανεώσιμες πηγές, με τη συνολική μείωση των εκπομπών από την υλοποίηση αυτών των δράσεων να εκτιμάται στους 5.000 τόνους CO2.
Η πρωτοβουλία Lean & Green, η οποία είναι παρούσα σε 14 χώρες και περιλαμβάνει περισσότερες από 600 εταιρείες, είναι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή πλατφόρμα συνεργασίας, που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών που σχετίζονται με την αλυσίδα εφοδιασμού. Πρόκειται για μια διεθνή πρωτοβουλία, που συνεργάζεται με εταιρείες από όλους τους τομείς για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου καθώς και για την επίτευξη των στόχων που ορίζονται στη Σύμβαση του Παρισιού για το κλίμα (COP21) και την επιδίωξη για την κλιματική ουδετερότητα με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050.
Φωτό: Oleg Ilyushin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ