Scrubbers: Γιατί οι ευρωβουλευτές σκληραίνουν τη στάση τους 

Scrubbers: Γιατί οι ευρωβουλευτές σκληραίνουν τη στάση τους 

614
Scrubbers: Γιατί οι ευρωβουλευτές σκληραίνουν τη στάση τους 

Νέο κύκλος πιέσεων κυρίως από «Πράσινους» ευρωβουλευτές για τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας. Πιο συγκεκριμένα μέσω ενός σχεδίου έκθεσης (draft report) από την ευρωβουλευτή των Πρασίνων Karima Deli, γίνεται έκκληση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ουσιαστικά να απαγορεύσει την απόρριψη λυμάτων στη θάλασσα από τη χρήση scrubbers και να μην υπάρξει μια «μετατόπιση της μόλυνσης από τον αέρα στη θάλασσα». Η πίεση οφείλει να προβληματίσει το σύνολο της ναυτιλιακής οικογένειας λαμβάνοντάς υπόψη ότι οι Πράσινοι και οι Οικολόγοι της Ευρώπης λαμβάνουν πλέον σημαντικά ποσοστά όχι μόνο σε τοπικές και εθνικές εκλογές αλλά και πρόσβαση στα κέντρα λήψης πολιτικών αποφάσεων και περιβαλλοντικών νομοθεσιών. Η άποψή τους όχι μόνο επηρεάζει αρκετά νομοθετικά κέντρα σε πρωτεύουσες της Ευρώπης αλλά και εισακούγεται όλο και περισσότερο σε πολλά ευρωπαϊκά όργανα στις Βρυξέλλες. Είναι ενδεικτικό ότι πρόεδρος της αρμόδιας Επιτροπής ανήκει στην ομάδα των Πράσινων ευρωβουλευτών.

Στην αναφορά της η Ευρωβουλευτής των Πρασίνων Karima Delli και πρόεδρος της επιτροπής Μεταφορών (TRAN) τονίζει ότι η Επιτροπή θα πρέπει να λάβει όλα εκείνα τα μέτρα προκειμένου «τα απόβλητα των scrubbers να συλλέγονται και διαχειρίζονται από τις λιμενικές εγκαταστάσεις». Μάλιστα η αναφορά προτείνει στην Επιτροπή να αναλάβει διεθνείς δράσεις και το θέμα να τεθεί επί τάπητος και στον ΙΜΟ.

Ο στόχος της εισηγήτριας της έκθεσης είναι να προτείνει ένα σχέδιο δράσης σε επίπεδο ΕΕ που να καθορίζει συγκεκριμένα τεχνικά αλλά και επιχειρησιακά μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών από τη ναυτιλία.

Στα μέσα κοινωνική δικτύωσης σήμερα η Γαλλίδα ευρωβουλευτής των πρασίνων ανακοίνωσε ότι: «Είμαι υπερήφανη που παρουσιάζω την έκθεσή μου σχετικά με την απομάκρυνση από την χρήση άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές! Οι μετρήσεις φτάνουν τα 940 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως που συμβάλλουν στο 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Επιτακτική ανάγκη είναι η θέσπιση σαφούς νομοθεσίας με στόχο την  μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που έχει αρνητικό αντίκτυπο στη δημόσια υγεία και περιβάλλον! Οι προβλέψεις για τις μελλοντικές εκπομπές είναι ότι θα φτάσουν σε ποσοστά της τάξεως  50%  επιπλέον από τις σημερινές, και μέχρι 250% επιπλέον έως το 2050. Ζητάμε την απαγόρευση της χρήσης μαζούτ, την υποστήριξη της υιοθέτησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τη δημιουργία παρατηρητήριου ελέγχου των εκπομπών  στη Μεσόγειο».


Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), ήδη ανακοίνωσε τις απόψεις του αναγνωρίζοντας ότι το σχέδιο της κ. Delli συμβάλλει θετικά στον γενικότερο προβληματισμό σχετικά με τρόπους ώστε οι θαλάσσιες να μη συμβάλλουν στην  κλιματική αλλαγή και να αποκτήσουν φιλοπεριβαλλοντικό προφίλ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές χώρες έχουν απαγορεύσει τη χρήση ανοικτού κυκλώματος στα ύδατά τους, με τις ευρωπαϊκές χώρες να τηρούν μια ακόμη πιο σκληρή στάση. Τέλος στην αναφορά υπογραμμίζεται η ανάγκη δημιουργίας μιας ECA (Emissions Control Area) στη Μεσόγειο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.