
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε το πρώτο ετήσιο report της σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα από τα πλοία τη Δευτέρα 25 Μαΐου. Η αναφορά αναλύει τις εκπομπές άνθρακα για πλοία πάνω από 5.000 gt, τα οποία πραγματοποιούσαν μεταφορές φορτίων στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Ζώνη (EEA) το 2018.
Στο report της Επιτροπής, μετρήθηκαν οι εκπομπές άνθρακα από 116.000 πλοία, οι οποίες ανήλθαν σε περισσότερους από 138 εκατ. τόνους, για το 2018, και αντιπροσωπεύουν το 3,7% των συνολικών εκπομπών της Ευρώπης, σύμφωνα με τα δεδομένα του Ευρωπαϊκού Πρακτορείου Περιβάλλοντος.
Το report αναφέρει επίσης ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των εκπομπών άνθρακα οφείλονται σε ταξίδια από και προς λιμάνια που βρίσκονται εκτός της EEA. Τα ταξίδια εντός της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Ζώνης εκπροσώπησαν το 32% των συνολικών εκπομπών της έρευνας, ενώ οι εκπομπές των πλοίων σε λιμάνια εντός της EEA έφτασαν το 6%.
Όσον αφορά τον τύπο πλοίου, τα containerships ήταν στην πρώτη θέση εκπομπών άνθρακα, με συμβολή πάνω από 30%. Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα περισσότερα από τα πλοία της έρευνας πληρούν ήδη τις προϋποθέσεις παγκόσμιας ενεργειακής αποτελεσματικότητας για την περίοδο 2020-2025, με τα περισσότερα να ταξιδεύουν πλέον με χαμηλότερες ταχύτητες για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών. Η πλειονότητα των πλοίων είναι σχετικά μικρή σε ηλικία (μέσος όρος 11 χρόνια), ενώ υπάρχουν και μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ διαφορετικών τύπων πλοίων.
Τα δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα όλων των πλοίων είναι διαθέσιμα στη διαδικτυακή βάση δεδομένων THETIS-MRV, η οποία έχει δημιουργηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA):
https://ec.europa.eu/clima/sites/clima/files/transport/shipping/docs/swd_2020_82_en.pdf
Φωτό: Frans Berkelaar/ PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ