
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε το πρώτο ετήσιο report της σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα από τα πλοία τη Δευτέρα 25 Μαΐου. Η αναφορά αναλύει τις εκπομπές άνθρακα για πλοία πάνω από 5.000 gt, τα οποία πραγματοποιούσαν μεταφορές φορτίων στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Ζώνη (EEA) το 2018.
Στο report της Επιτροπής, μετρήθηκαν οι εκπομπές άνθρακα από 116.000 πλοία, οι οποίες ανήλθαν σε περισσότερους από 138 εκατ. τόνους, για το 2018, και αντιπροσωπεύουν το 3,7% των συνολικών εκπομπών της Ευρώπης, σύμφωνα με τα δεδομένα του Ευρωπαϊκού Πρακτορείου Περιβάλλοντος.
Το report αναφέρει επίσης ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των εκπομπών άνθρακα οφείλονται σε ταξίδια από και προς λιμάνια που βρίσκονται εκτός της EEA. Τα ταξίδια εντός της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Ζώνης εκπροσώπησαν το 32% των συνολικών εκπομπών της έρευνας, ενώ οι εκπομπές των πλοίων σε λιμάνια εντός της EEA έφτασαν το 6%.
Όσον αφορά τον τύπο πλοίου, τα containerships ήταν στην πρώτη θέση εκπομπών άνθρακα, με συμβολή πάνω από 30%. Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα περισσότερα από τα πλοία της έρευνας πληρούν ήδη τις προϋποθέσεις παγκόσμιας ενεργειακής αποτελεσματικότητας για την περίοδο 2020-2025, με τα περισσότερα να ταξιδεύουν πλέον με χαμηλότερες ταχύτητες για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών. Η πλειονότητα των πλοίων είναι σχετικά μικρή σε ηλικία (μέσος όρος 11 χρόνια), ενώ υπάρχουν και μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ διαφορετικών τύπων πλοίων.
Τα δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα όλων των πλοίων είναι διαθέσιμα στη διαδικτυακή βάση δεδομένων THETIS-MRV, η οποία έχει δημιουργηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA):
https://ec.europa.eu/clima/sites/clima/files/transport/shipping/docs/swd_2020_82_en.pdf
Φωτό: Frans Berkelaar/ PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ