
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε το πρώτο ετήσιο report της σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα από τα πλοία τη Δευτέρα 25 Μαΐου. Η αναφορά αναλύει τις εκπομπές άνθρακα για πλοία πάνω από 5.000 gt, τα οποία πραγματοποιούσαν μεταφορές φορτίων στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Ζώνη (EEA) το 2018.
Στο report της Επιτροπής, μετρήθηκαν οι εκπομπές άνθρακα από 116.000 πλοία, οι οποίες ανήλθαν σε περισσότερους από 138 εκατ. τόνους, για το 2018, και αντιπροσωπεύουν το 3,7% των συνολικών εκπομπών της Ευρώπης, σύμφωνα με τα δεδομένα του Ευρωπαϊκού Πρακτορείου Περιβάλλοντος.
Το report αναφέρει επίσης ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των εκπομπών άνθρακα οφείλονται σε ταξίδια από και προς λιμάνια που βρίσκονται εκτός της EEA. Τα ταξίδια εντός της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Ζώνης εκπροσώπησαν το 32% των συνολικών εκπομπών της έρευνας, ενώ οι εκπομπές των πλοίων σε λιμάνια εντός της EEA έφτασαν το 6%.
Όσον αφορά τον τύπο πλοίου, τα containerships ήταν στην πρώτη θέση εκπομπών άνθρακα, με συμβολή πάνω από 30%. Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα περισσότερα από τα πλοία της έρευνας πληρούν ήδη τις προϋποθέσεις παγκόσμιας ενεργειακής αποτελεσματικότητας για την περίοδο 2020-2025, με τα περισσότερα να ταξιδεύουν πλέον με χαμηλότερες ταχύτητες για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών. Η πλειονότητα των πλοίων είναι σχετικά μικρή σε ηλικία (μέσος όρος 11 χρόνια), ενώ υπάρχουν και μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ διαφορετικών τύπων πλοίων.
Τα δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα όλων των πλοίων είναι διαθέσιμα στη διαδικτυακή βάση δεδομένων THETIS-MRV, η οποία έχει δημιουργηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA):
https://ec.europa.eu/clima/sites/clima/files/transport/shipping/docs/swd_2020_82_en.pdf
Φωτό: Frans Berkelaar/ PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ